Akcie, které v letošním roce klesly o téměř 15%, se v úvodu obchodování propadly o 5%, protože společnost zaznamenala osmý čtvrtletní pokles srovnatelných tržeb v řadě.
Zvýšené úrokové sazby, přesun výdajů na služby od výdajů za zboží a obnovení splácení studentských půjček ještě více snížily chuť k nákupu elektroniky a domácích kancelářských produktů po pandemickém vzestupu.
„V novějším makroprostředí je spotřebitelská poptávka ještě nerovnoměrnější a obtížněji předvídatelná,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Corie Barry.
Dodala, že společnost řídí plánované propagační akce tak, aby zůstala cenově konkurenceschopná v prostředí, kde se spotřebitelé velmi zaměřují na nabídky a dělají kompromisy přímo podle svého rozpočtu.
Maloobchodní prodejci od Lowe’s (LOW.N) po Walmart (WMT.N) varovali před opatrnými výdaji spotřebitelů v době, kdy začíná sezóna svátečních nákupů. Podle údajů Národní maloobchodní federace (National Retail Federation) se očekává, že letošní sváteční tržby v USA porostou pomalejším tempem.
Tržby společnosti Best Buy ve třetím čtvrtletí klesly v USA o 8,2% na 9 miliard USD, protože poptávka po spotřebičích, domácím kině, počítačích a mobilních telefonech opět klesla, což signalizuje, že vyšší slevy nedokázaly zákazníky nalákat.
„Podle našeho názoru se obchod stále nachází v období poklesu a je příliš obtížné označit pozitivní inflexní bod v poptávce,“ uvedl analytik Citi Steven Zaccone.
Celkové tržby ve čtvrtletí končícím 28. října klesly na 9,76 miliardy USD z loňských zhruba 10,59 miliardy USD a zaostaly tak za odhady LSEG ve výši 9,90 miliardy USD.
Best Buy snížil svůj roční odhad srovnatelných tržeb na rozmezí 6,0% až 7,5% poklesu z předchozího rozmezí 4,5% až 6,0% poklesu s odkazem na „náročné“ listopadové trendy.
Zdroj: Reuters