Společnost Costco zvýšila své tržby a podíl na trhu díky své strategii udržování nízkých cen základních potřeb a také díky oddané členské základně, která využívá pobídek, jako je roční 2% odměna za kvalifikované nákupy v jejích skladech.
Společnost také zaznamenala nárůst tržeb ve svých kategoriích spotřebního zboží, jako jsou čerstvé potraviny a potřeby pro domácnost, a také u značky Kirkland Signature, protože přetrvávající inflace a vyšší náklady na půjčky snižují rozpočty domácností.
Finanční ředitel Richard Galanti v telefonátu po zveřejnění výsledků uvedl, že společnost zaznamenala v průběhu čtvrtletí zlepšení v některých nepotravinářských kategoriích, jako jsou televizory a spotřebiče.
Galanti rovněž uvedl, že Costco zaznamenalo lepší než očekávané prodeje v rámci Černého pátku a Kybernetického pondělí, čímž podpořil názory dalších maloobchodních prodejců, jako je Foot Locker (FL.N), kteří naznačili optimismus ohledně prodejů ve sváteční sezóně.
„Costco si vede velmi dobře ve srovnání se zbytkem maloobchodního sektoru,“ uvedl Joseph Feldman, analytik Telsey Advisory Group, a dodal, že Costco má na trhu dobrou pozici, protože se zaměřuje na spotřebitele se středními a vyššími příjmy.
Costco zaznamenalo ve čtvrtletí nárůst celkového počtu placených členů domácností o 7,6%, zatímco příjmy z členských poplatků vyskočily o 8,2% na 1,08 miliardy USD.
„Jsme radostně překvapeni, že se nám daří i nadále přivádět lidi na rostoucí bázi,“ řekl Galanti.
Hrubá marže společnosti vzrostla o 43 bazických bodů na 11,04%, protože se snížily náklady na dopravu oproti jejich loňskému maximu.
Maloobchodní prodejce, který se zabývá pouze členstvím, rovněž oznámil zvláštní peněžní dividendu z kmenových akcií ve výši 15 USD na akcii splatnou 12. ledna.
Celkové tržby v prvním čtvrtletí vzrostly o 6,1% na 57,8 miliardy USD, zatímco analytici podle údajů LSEG odhadovali 57,72 miliardy USD.
Costco vykázalo zisk na akcii ve výši 3,58 USD, což je nad očekáváním 3,42 USD.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Depositphotos