Hota, která vyrábí ozubená kola a další automobilové komponenty především na Tchaj-wanu uvedla, že začátkem příštího roku zahájí výstavbu továrny v Santa Teresa poblíž hranic USA s Mexikem a sériovou výrobu v roce 2025.
„Po třech letech Covidu-19 a obchodní válce mezi USA a Čínou, která změnila globalizaci a vytvořila regionální dodavatelské řetězce jsme znovu začali přemýšlet o tom, že bychom měli jít do Spojených států, abychom provedli hlubší investice,“ řekl předseda David Shen na tiskové konferenci v Taipei.
„Máme správnou infrastrukturu, abychom vyhověli rostoucím požadavkům tchajwanských společností a jejich výrobní odbornost je velmi přínosná, protože nezačíná od nuly,“ řekla v rozhovoru po oznámení pro Reuters guvernérka Nového Mexika Michelle Lujan Grisham.
„Nemůžeme soupeřit s Gear Kingem,“ řekla s odkazem na Shenovu přezdívku na Tchaj-wanu.
Stát poskytne finanční prostředky ve výši 3 milionů dolarů s potenciálem dalších daňových úlev.
V Arizoně se tchajwanský výrobce čipů TSMC zavázal 40 miliardami dolarů na vybudování dvou továren na výrobu čipů, což představuje jednu z největších přímých zahraničních investic v historii USA a podporuje plány Washingtonu na posílení domácí výroby čipů.
Hota je klíčovým dodavatelem pro společnosti Tesla, GM a Ford.
James Huang, předseda tchajwanské rady pro rozvoj zahraničního obchodu uvedl, že elektromobily budou důležitým cílem bilaterálního obchodu a to zejména v Novém Mexiku.
„Nové Mexiko se stane velmi důležitou baštou pro americký dodavatelský řetězec elektrických vozidel, takže budoucí dopad těchto investic mezi Tchaj-wanem a Spojenými státy bude široký,“ řekl Huang na okraj obchodního fóra mezi USA a Tchaj-wanem.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Automotive News