Tom Alison, vedoucí Facebooku, zdůraznil, že součástí dlouhodobé strategie společnosti do roku 2026 je vytvoření jednotného modelu AI pro doporučování, schopného řídit jak službu pro sdílení krátkých videí ve stylu TikTok videí, tak i tradiční delší videa.
Doposud Meta pro každý svůj produkt, včetně Reels, skupin a hlavního newsfeedu Facebooku, využívala různé modely. Alison to uvedl během technologické konference Morgan Stanley v San Franciscu.
Meta směřuje k ambicióznímu zapojení do oblasti AI, kde vynakládá miliardy dolarů na nákup grafických procesorů (GPU) od Nvidia. Tyto procesory jsou klíčové pro výzkum v AI, zejména pro trénování rozsáhlých jazykových modelů podobných populárnímu chatbotu ChatGPT od OpenAI a jiných generativních AI modelů.
Alison zdůraznil, že první fáze technologické strategie Meta zahrnuje přechod z tradičních čipů na GPU pro její doporučovací systémy, což by mělo přinést značné zlepšení výkonu produktů.
Když v loňském roce vzrostl zájem o LLM, vedoucí pracovníky společnosti Meta zaujalo, jak tyto velké modely AI dokážou „zpracovávat spoustu dat a všechny druhy velmi univerzálních typů činností, jako je chatování“, řekl Alison. Společnost Meta přišla na možnost obřího doporučovacího modelu, který by se dal použít napříč produkty, a do loňského roku vytvořila „tento druh nové architektury modelu“, řekl Alison a dodal, že společnost jej testovala na Reels.
Alison uvedl, že díky této „nové modelové architektuře“ dosáhla společnost Facebook zvýšení doby sledování Reels v rámci hlavní aplikace o 8% až 10%. To podle něj ukazuje, že nový model je schopen z dat učit se mnohem efektivněji, než to bylo u předchozích generací.
„Opravdu jsme se zaměřili na to, abychom více investovali do zajištění toho, že tyto modely můžeme škálovat pomocí správného druhu hardwaru,“ řekl.
Meta se aktuálně pohybuje ve „třetí etapě“ přepracování svého systému, která se zaměřuje na testování technologie a její implementaci do širšího spektra produktů.
„Místo toho, abychom poháněli pouze Reels, pracujeme na projektu, který by tímto jediným modelem poháněl celý náš ekosystém videa, a pak můžeme přidat náš produkt Feed recommendation, který bude také obsluhován tímto modelem,“ řekl Alison. „Pokud se nám to podaří, nejenže budou doporučení jaksi poutavější a relevantnější, ale myslíme si, že se může zlepšit i jejich odezva.“
Při ilustraci toho, jak to bude v případě úspěchu fungovat, Alison řekl: „Pokud uvidíte něco, co vás zaujme v Reels, a pak se vrátíte do Feedu, můžeme vám tak trochu ukázat další podobný obsah.“
Alison poznamenal, že společnost Meta si vybudovala rozsáhlý arzenál grafických procesorů, které mají podpořit její rozsáhlé aktivity v oblasti generativní umělé inteligence, včetně vývoje digitálních asistentů.
Některé projekty generativní AI, o kterých Meta uvažuje, zahrnují začlenění sofistikovanějších chatovacích nástrojů do hlavního Feedu, takže člověk, který uvidí „doporučený příspěvek o Taylor Swift“, by možná mohl „jednoduše kliknout na tlačítko a říct: ‚Hej Meta AI, řekni mi víc o tom, co právě vidím s Taylor Swift‘.“
Meta zkouší zapojit svůj AI chatovací nástroj do skupin, což by umožnilo členovi pekařské skupiny na Facebooku položit dotaz týkající se dezertů a obdržet odpověď od digitálního asistenta.
„Myslím, že máme příležitost zapojit generativní umělou inteligenci do jakéhosi spotřebitelského prostředí pro více hráčů,“ řekl Alison.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: PetaPixel