Akcie společnosti se sídlem v kalifornském Menlo Parku se v prodlouženém obchodování propadly o zhruba 4,6%.
Společnost uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekává pokles tržeb na 26 až 28,5 miliardy USD, což by znamenalo druhý meziroční pokles v řadě. Analytici podle údajů IBES společnosti Refinitiv očekávali 30,52 miliardy USD.
Celkové příjmy, které se skládají téměř výhradně z prodeje reklamy, ve druhém čtvrtletí končícím 30. června klesly o 1% na 28,8 miliardy USD z loňských 29,1 miliardy USD. Tento údaj podle společnosti Refinitiv mírně zaostal za prognózami Wall Street, které počítaly s částkou 28,9 miliardy dolarů.
Společnost, která provozuje největší platformu sociálních médií na světě, vykázala smíšené výsledky růstu počtu uživatelů.
Měsíční počet aktivních uživatelů na vlajkové sociální síti Facebook ve druhém čtvrtletí mírně zaostal za očekáváním analytiků a dosáhl 2,93 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 1%, zatímco denní počet aktivních uživatelů odhady výrazně překonal a dosáhl 1,97 miliardy.
Stejně jako mnoho jiných globálních společností čelí Meta určitému tlaku na tržby v důsledku silného dolaru, protože tržby v cizích měnách dosahují v dolarovém vyjádření nižší hodnoty. Společnost Meta uvedla, že na základě aktuálních směnných kurzů očekává ve třetím čtvrtletí 6% negativní vliv na růst tržeb.

Přesto výsledky společnosti Meta také naznačují, že se situace v oblasti prodeje online reklamy může lišit mezi hráči v oblasti vyhledávání a sociálních médií, přičemž na druhé jmenované má větší dopad snižování výdajů zadavatelů reklamy.
Společnost Alphabet Inc (GOOGL.O), největší světová platforma pro digitální reklamu, v úterý vykázala nárůst čtvrtletních tržeb, přičemž tržby z jejího největšího výdělečného nástroje – vyhledávače Google – překonaly očekávání investorů. číst více
Společnosti Snap Inc (SNAP.N) a Twitter (TWTR.N) minulý týden nesplnily očekávání ohledně tržeb a varovaly před zpomalením reklamního trhu v nadcházejících čtvrtletích, což vyvolalo rozsáhlý výprodej v celém sektoru. číst více
Kromě ekonomických tlaků zažívá hlavní činnost společnosti Meta také jedinečné napětí, protože soupeří s aplikací pro krátká videa TikTok o čas uživatelů a přizpůsobuje svůj reklamní byznys kontrolám ochrany osobních údajů, které loni zavedla společnost Apple Inc (AAPL.O).
Společnost v důsledku toho současně provádí několik nákladných reorganizací, modernizuje své hlavní aplikace a posiluje cílení reklamy pomocí umělé inteligence, přičemž zároveň výrazně investuje do dlouhodobější sázky na hardware a software „metaverse“. číst více
Vedení společnosti Meta investorům sdělilo, že se jim daří nahrazovat reklamní dolary ztracené v důsledku změn Applu, ale uvedlo, že je to kompenzováno ekonomickým zpomalením.
Dodali, že Reels, produkt krátkých videí, který Meta stále častěji vkládá do kanálů uživatelů, aby konkurovala TikToku, nyní generuje příjmy přes 1 miliardu dolarů ročně.
Reels však kanibalizuje ziskovější obsah, který by uživatelé mohli vidět jinak, a bude i nadále brzdit zisky až do roku 2022, než nakonec zvýší příjmy, sdělili ve středu vedoucí pracovníci analytikům.
„Všechno na ně má velký vliv,“ uvedl Kim Forrest ze společnosti Bokeh Capital Partners s odkazem na zpomalení ekonomiky a také na konkurenci ze strany TikToku a Applu.
„Meta má problém, protože pronásleduje TikTok, a pokud Kardashianky mluví o tom, jak nemají rády Instagram … Meta by tomu měla opravdu věnovat pozornost.“

V pondělí dvě z největších uživatelek Instagramu, Kim Kardashian a Kylie Jenner, sdílely mem, v němž společnost prosily, aby upustila od přechodu na návrhy obsahu ve stylu TikToku a „udělala z Instagramu opět Instagram“. čtěte více.
Generální ředitel Mark Zuckerberg se však zřejmě nenechal zviklat.
V současné době je asi 15% obsahu na Facebooku a Instagramu doporučováno umělou inteligencí z účtů, které uživatelé aktivně nesledují, a toto procento se do konce roku 2023 zdvojnásobí, řekl investorům na telefonátu.
Přinejmenším prozatím zůstává metaverzální část podnikání společnosti Meta do značné míry teoretická. Ve druhém čtvrtletí Meta vykázala příjmy mimo reklamu, které zahrnují poplatky za platby a prodej zařízení, jako jsou její náhlavní soupravy pro virtuální realitu Quest, ve výši 218 milionů dolarů, což je méně než 497 milionů dolarů v loňském roce.
Její jednotka Reality Labs, která je zodpovědná za vývoj technologií zaměřených na metaverzi, jako jsou náhlavní soupravy VR, vykázala tržby ve výši 452 milionů USD, což je méně než 695 milionů USD v prvním čtvrtletí.
Přestože Meta v poslední době zpomalila investice, protože se zvýšil tlak na náklady, její vedení ujistilo investory, že je stále na dobré cestě vydat ještě letos náhlavní soupravu pro smíšenou realitu nazvanou Project Cambria, zaměřenou na profesionály.
Meta ve svých výsledcích poprvé vyčlenila segment Reality Labs na začátku letošního roku, kdy odhalila, že tato jednotka v roce 2021 prodělala 10,2 mld. dolarů.
Její marže provozního zisku ve druhém čtvrtletí klesla na 29% ze 43%, protože náklady prudce vzrostly a tržby se propadly.
Zdroj: Reuters