Společnost uvedla, že v příštích třech letech hodlá ušetřit 2 miliardy USD prostřednictvím kroků zahrnujících omezení dodávek některých výrobků, zlepšení dodavatelského řetězce, snížení počtu řídících vrstev a větší využití automatizace.
Velkoobchodní činnost společnosti Nike je pod trvalým tlakem, protože maloobchodníci při kolísavé poptávce zadávají méně objednávek. Slabost se projevuje i v online prodeji, což společnost nutí zvyšovat propagační akce, protože zákazníků ubývá. Prodej v Číně se také zpomalil, protože tamní ekonomika se potácí.
„Vidíme náznaky opatrnějšího chování spotřebitelů po celém světě,“ řekl finanční ředitel společnosti Nike Matthew Friend na telefonátu po zveřejnění výsledků.
Nike předpokládá, že tržby za celý fiskální rok vzrostou přibližně o 1%, což je méně než předchozí prognóza středně vysokého jednociferného procentního růstu. Analytici podle údajů LSEG očekávali nárůst o 3,8%.
„Nike hovoří o snížení počtu produktů … možná má společnost pocit, že existuje příliš mnoho produktů, které nemají vysokou marži a negenerují skutečně významné tržby,“ uvedl David Swartz, hlavní akciový analytik společnosti Morningstar.
Společnost Nike však uvedla, že také uvádí na trh čerstvější styly, aby přilákala zákazníky, a navazuje tak na úspěch nedávných novinek, jako jsou basketbalové boty Sabrina 1, LeBron 21 a Tatum 1.
„V prostředí, jako je toto, kdy je spotřebitel pod tlakem a propagační aktivita je vyšší … jsou to novinky a inovace, které způsobují, že spotřebitel jedná … to je to, co nás protáhne propagačním trhem,“ řekl Friend.
Společnost Nike očekává, že nadcházející vydání v řadách GT Cut, Book 1 a Kobe plánovaná na příští tři měsíce podpoří prodeje.
Společnost Nike neupřesnila, u kterých produktových řad plánuje snížit dodávky, ale uvedla, že její ikonické řady tenisek, jako jsou Air Force 1, Dunk a Court, si vedou dobře.
Ve druhém fiskálním čtvrtletí, které skončilo 30. listopadu, společnost vykázala celkové tržby ve výši 13,39 miliardy USD, čímž zaostala za odhady ve výši 13,43 miliardy USD. Zisk na akcii ve výši 1,03 USD překonal odhady ve výši 85 centů díky nižším nákladům na dopravu a zásobám.
V rámci zefektivnění Nike očekává ve třetím čtvrtletí restrukturalizační náklady před zdaněním ve výši přibližně 400 až 450 milionů dolarů, které souvisejí především s náklady na odstupné pro zaměstnance.
Akcie Nike letos vzrostly o necelých 5 % ve srovnání s 24% růstem indexu S&P 500 a 52,5% růstem konkurenční společnosti Adidas (ADSGn.DE).
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: CM Models