CNBC

Společnost Oddity Tech tvrdí, že se jí daří čelit zpomalení kosmetického průmyslu

Zatímco společnost Ulta Beauty tvrdí, že očekává zpomalení v nejodolnější kategorii maloobchodu, nováček tvrdí, že se tomuto trendu brání. Společnost Oddity Tech, nově zveřejněná izraelská kosmetická platforma, která využívá umělou inteligenci k vývoji produktů, zveřejnila výsledky za první čtvrtletí, které překonaly očekávání, a zvýšila svůj celoroční výhled.

Zde se dozvíte, jak si prodejce kosmetiky, který stojí za značkami Il Makiage a Spoiled Child, vedl ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:

  • Zisk na akcii: USD: 61 centů po úpravě oproti očekávaným 49 centům.
  • Tržby: 211,63 milionu dolarů oproti očekávaným 205 milionům dolarů

Společnost vykázala za tříměsíční období, které skončilo 31. března, čistý zisk ve výši 32,98 milionu USD, tj. 53 centů na akcii, ve srovnání s 19,59 milionu USD, tj. 35 centů na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí jednorázových položek vykázala společnost Oddity zisk ve výši 61 centů na akcii. 

Tržby vzrostly na 212 milionů dolarů, což je přibližně o 28% více než před rokem, kdy činily 166 milionů dolarů. 

Společnost nyní očekává celoroční tržby ve výši 626 až 635 milionů USD oproti předchozímu výhledu 620 až 630 milionů USD. Analytici podle LSEG očekávali 627 milionů dolarů. Očekává, že upravený zisk na akcii se bude pohybovat v rozmezí 1,57 až 1,62 USD, oproti předchozímu výhledu 1,49 až 1,54 USD. Analytici podle LSEG očekávali 1,51 USD. 

Zdroj: Bloomberg

Pro aktuální čtvrtletí očekává Oddity tržby v rozmezí 185 až 189 milionů USD a upravený zisk na akcii v rozmezí 61 až 64 centů. Analytici podle LSEG očekávali tržby ve výši 186,5 milionu USD a zisk na akcii 56 centů. 

Akcie v úterý během rozšířeného obchodování vzrostly o téměř 10%.

Společnost Oddity, která se začala obchodovat na burze Nasdaq v červenci, si klade za cíl narušit starší kosmetický a wellness průmysl tím, že bude využívat umělou inteligenci k vývoji nových produktů a přizpůsobování doporučení.

Oddity věří, že kosmetické a wellness produkty se nejlépe prodávají online a že spotřebitelé nebudou muset navštěvovat obchody s kosmetikou, jako jsou Ulta Beauty a Sephora, pokud se podaří zlepšit výběr produktů. 

Minulý měsíc generální ředitel společnosti Ulta Beauty Dave Kimbell varoval, že poptávka po kosmetických produktech ochladla, což ten den způsobilo pokles jejích akcií o 15% a zasáhlo akcie společností e.l.f. Beauty, Estée Laudera Coty.

Zdroj: Foresta

„Zaznamenali jsme zpomalení v celé kategorii,“ řekl Kimbell na konferenci pro investory pořádané bankou JPMorgan Chase. „Do letošního roku jsme vstoupili – a mluvili jsme o tom na našem telefonátu před několika týdny – s očekáváním, že se vývoj v této kategorii zmírní. Jak jsem řekl, má za sebou několik let silného růstu. Nepředpokládali jsme, že bude pokračovat takovým tempem, jakým roste.“

Dodal, že zpomalení nastalo „o něco dříve a o něco větší, než jsme si mysleli“. Kimbell uvedl, že pokles se projevil napříč cenovými kategoriemi a kategoriemi kosmetiky, ale byl výraznější v oblasti prestižního líčení a péče o vlasy.

Lindsay Drucker Mannová, finanční ředitelka společnosti Oddity, nesouhlasila s tím, že by v této kategorii docházelo ke zpomalení. 

„Žádné zpomalení u nás nenastalo, ani pokud jde o nové uživatele, ani pokud jde o chování našich stávajících uživatelů. Pokud něco, tak toto čtvrtletí ukazuje, že po online je obrovská poptávka,“ řekl Drucker Mann v rozhovoru pro CNBC

„Co vidíme, je odvětví, které se transformuje,“ dodala. „Spotřebitelé se tedy přesouvají na internet a spotřebitelé se přesouvají k vysoce efektivním produktům, které skutečně řeší jejich problémy, a to jsou dva skutečně nezastavitelné trendy, které podle nás pohánějí odvětví, které vedeme.“

Zdroj: CNBC

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn