Akcie společnosti se v předobchodní fázi propadly o 18%.
Snížená prognóza je poslední nepříznivou zprávou z herního průmyslu, který letos propustil stovky zaměstnanců a zavřel studia, aby se vyrovnal s klesající poptávkou.
Společnost Electronic Arts (EA.O) také začátkem tohoto týdne zveřejnila slabou prognózu tržeb.
Roblox nyní očekává celoroční tržby v rozmezí 4 až 4,10 miliardy dolarů, což je méně než dřívější prognóza 4,14 až 4,28 miliardy dolarů. Předpověď tržeb za druhé čtvrtletí ve výši 870 až 900 milionů dolarů byla rovněž pod odhady.
Společnost uvedla, že byla ve své prognóze pro druhé čtvrtletí konzervativní, protože velikonoční svátky, období vysoké angažovanosti na její platformě, byly během prvního čtvrtletí tohoto roku ve srovnání s druhým čtvrtletím o rok dříve.
Podle výzkumné společnosti Newzoo se herní průmysl potýká s nižší angažovaností, která by měla udržet růst trhu s PC a konzolemi pod úrovní před pandemií až do roku 2026.
Počet hodin, které hráči ve věku 13 let a více strávili na platformě Roblox, vzrostl v prvním čtvrtletí o 19%, což je nejnižší tempo růstu společnosti za zhruba dva roky.
„To není nic neobvyklého,“ uvedl finanční ředitel společnosti Roblox Michael Guthrie a dodal, že ve společnosti přibývá hodně starších hráčů, kterým chvíli trvá, než se na platformě usadí a stráví na ní více času.
Roblox se také zaměřil na digitální reklamu, aby diverzifikoval své příjmy. Začátkem tohoto měsíce začala uživatelům na své platformě zobrazovat virtuální billboardy s obsahem značek, jako jsou Walmart (WMT.N) a Warner Bros Discovery (WBD.O).
Roblox vybuduje infrastrukturu pro reklamní platformu v roce 2024 a začne poskytovat prognózu příjmů z reklamy v roce 2025, dodal Guthrie.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg