Společnost Lufthansa usiluje o získání 41% podílu ve státem vlastněné společnosti ITA za 325 milionů eur (354 milionů USD), ale dohoda čelí vyšetřování ze strany regulačních orgánů Evropské unie a letecké společnosti se možná budou muset vzdát slotů, aby získaly souhlas s tímto spojením.
V projevu v Římě O’Leary uvedl, že Ryanair věří, že sloty budou pravděpodobně uvolněny na římském letišti Fiumicino a na letištích Malpensa a Linate v Miláně.
Ryanair má podle něj zájem zejména o expanzi na Fiumicinu, nejrušnějším letišti v zemi.
„V rozsahu, v jakém se uvolní sloty na Linate, věříme, že easyJet a Wizz (Air) přesunou letadla z Malpensy na Linate, aby tyto sloty obsadily, a to nám vytvoří větší prostor pro růst na Malpensě,“ dodal. „Tam, kde neroste ITA, bude místo ní růst Ryanair.“
Na pozdější tiskové konferenci v Miláně O’Leary uvedl, že Ryanair, největší evropská letecká společnost podle počtu cestujících, neplánuje žádné vlastní fúze a akvizice, protože je snazší růst organicky.

Problémy společnosti Boeing
Šéf Ryanairu rovněž potvrdil, že se letecká společnost letos potýká s nedostatkem dodávek letadel Boeing kvůli problémům, které předcházely současnému bezpečnostnímu upozornění na některá letadla.
Ryanair měl do konce dubna obdržet 57 letadel Boeing MAX 8200, ale O’Leary uvedl, že nyní do konce června pravděpodobně dostane pouze 50 letadel. Dodal, že tento nedostatek by mohl snížit počet cestujících v letošním roce přibližně o 2 až 3 miliony.
Společnost zdvojnásobila svůj tým inženýrů v továrně Boeing v Seattlu poté, co obavy o bezpečnost tento měsíc vedly k uzemnění 171 letadel Boeing 737 MAX 9.
Ryanair je jedním z největších zákazníků společnosti Boeing, ale provozuje jiné varianty letounů 737 MAX než typ, který byl uzemněn.
„Jak Boeing, tak Airbus mají co dělat, aby zlepšily kvalitu letadel, která vyrábějí, ale celkově jsme velmi hrdí na to, že létáme s letadlem 737. Je to velmi bezpečné letadlo,“ řekl O’Leary během římské části návštěvy Itálie, kde propagoval nové linky.
Zdroj: Reuters