Shein CNBC

Společnost Shein mění přepravní strategii, aby přiblížila zboží vyrobené v Číně zákazníkům v USA

Gigant internetového obchodu Shein zasílá z Číny do amerických skladů více levného oblečení a domácího zboží, aby urychlil dodací lhůty pro nakupující, podle údajů společnosti pro analýzu globálního obchodu ImportGenius poskytnutých exkluzivně agentuře Reuters.

Internetový obchod Shein, který je známý pro své topy za 10 dolarů a motorkářské šortky za 5 dolarů, donedávna nutil mnoho amerických kupujících čekat na své zboží až dva týdny nebo déle.To je podle analytiků postavilo do konkurenční nevýhody vůči větším rivalům jako jsou Target, Walmart a Amazon, zejména během prázdninové nákupní sezóny.

Analytici agentuře Reuters řekli, že Shein bude pravděpodobně pokračovat v rozšiřování svých hromadných zásilek do USA ve snaze konkurovat zavedeným maloobchodníkům v dodacích lhůtách, protože počítá s první veřejnou nabídkou.

Údaje o dovozu, které zaznamenala agentura Reuters, ukazují snahu společnosti Shein zmenšit rozdíl v rychlosti u maloobchodníků, jako je Amazon, který zajistil zákazníkům, kteří platí 139 dolarů ročně za svou členskou službu Prime, nabídl doručení do druhého dne nebo do dvou dnů.

Tento krok také znamená změnu strategie pro Shein, který tradičně přepravuje zboží přímo z Číny nakupujícím. Shein nemá v USA žádné fyzické obchody.

Podle údajů o dovozu, které zjistila agentura Reuters se námořní zásilky oděvů Shein za poslední dva roky zvýšily více než 2 000 krát z 312 385 liber (141 695 kg) dovezených ve velkém na kontejnerových lodích v roce 2021 na více než 6,8 milionu kg v tomto roce. Prakticky všechny pocházely z Číny, kde Shein spoléhá na síť dodavatelů při výrobě svého rozsáhlého sortimentu levného zboží.

V roce 2022 Shein otevřel sklad ve Whitestownu v Indianě, kde obvykle skladuje inventář, aby byl poté odeslán nakupujícím během čtyř až sedmi pracovních dnů.

Společnost Shein již v roce 2022 spustila možnost rychlejšího doručení zboží skladovaného v USA nazvanou „QuickShip“. Ve stejném roce se objem dovozu maloobchodníka do USA prostřednictvím námořní dopravy zvýšil o téměř 790% z více než 312 000 liber na více než 2,7 milionu, podle údajů ImportGenius.

oblečení

Zboží způsobilé pro QuickShip je doručeno výrazně rychleji, než jsou standardní dodací lhůty společnosti Shein, které se podle odhadů na jejích webových stránkách mohou pohybovat od devíti do 14 dnů.

Díky dlouhému čekání budou nakupující pravděpodobně nakupovat u Shein „zřídka“, zejména během klíčové vánoční nákupní sezóny, uvedli v úterý analytici UBS.

Údaje společnosti ImportGenius neposkytly podrobné popisy produktů Shein dovážených ve velkém na kontejnerových lodích. Dovoz produktů s vysokou poptávkou ve velkém pomáhá společnosti Shein ušetřit peníze, řekl člověk obeznámený se strategií Shein, protože námořní doprava je výrazně méně nákladná než letecká.

Shein stále posílá většinu svého zboží letecky v individuálně adresovaných zásilkách – většina z nich vstupuje do USA na základě obchodního ustanovení „de minimis“, které je osvobozuje od cel.

Červnová zpráva výboru Sněmovny reprezentantů USA odhaduje, že Shein a v Číně založený e-tailer Temu, vlastněný společností PDD Holdings (PDD.O), přinášejí v rámci výjimky téměř 600 000 balíčků denně. Shein odmítl odhad komentovat.

Podle Juozase Kaziukenase, zakladatele analytické firmy pro elektronický obchod Marketplace Pulse, je přeprava zboží letecky přímo z Číny strategií, která pomáhá elektronickému obchodníkovi vyhnout se hromadění neprodaných zásob ve skladech. Před rokem 2020 Shein podle údajů ImportGenius nedovážel žádné oblečení námořní dopravou.

Společnost Shein uvedla, že plánuje zvýšit své skladovací prostory v USA rozšířením svého závodu v Indianě a nového skladu v Cherry Valley v Kalifornii, jehož otevření se očekává během několika měsíců.

Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: CNBC

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn