Tencent

Společnost Tencent hlásí robustní růst tržeb díky prodeji her

Čínská společnost Tencent Holdings (0700.HK) oznámila, že tržby ve třetím čtvrtletí vzrostly o 10%, přičemž jeho herní obchod zažil robustní oživení po regulativním zásahu do čínského technologického sektoru a online prodej reklamy vzrostl.

Tržby největší herní společnosti na světě a provozovatele platformy WeChat dosáhly 154,6 miliardy jüanů (21,4 miliardy USD) – v souladu s tržními předpověďmi – za tři měsíce do konce září, což je třetí čtvrtletí růstu tržeb za sebou.

Minulý rok byl jedním z nejtěžších let pro čínské herní společnosti poté, co regulativní zásah, který začal v roce 2021, vedl k osmiměsíčnímu zákazu vydávání licencí na nové hry a k dalším omezením hraní pro mladistvé. Společnost Tencent nakonec zaznamenala  první roční pokles tržeb.

Letošní rok byl pro průmysl mnohem lepší poté, co regulátoři začali opět udělovat licence na hry.

Domácí tržby Tencentu z her za čtvrtletí vzrostly o 5% díky titulům jako multiplayerová hra „Lost Ark“ a střílečka „Valorant“, vyvinutá Riot Games – obě hry Tencent nedávno poprvé spustil v Číně.

V srpnu průmysl videoher získal kombinované tržby ve výši 29,2 miliardy jüanů, což bylo nejvyšší úroveň za alespoň 20 měsíců, podle CNG, vládou podporovaného datového institutu.

Online reklamní byznys Tencentu hlásí nárůst tržeb o 20% díky silné poptávce po reklamě ve videokontentu.

Jeho fintech byznys, druhý největší obchodní segment, hlásí nárůst tržeb o 16% díky zlepšenému výkonu služeb pro správu majetku a online transakcí.

Čistý zisk se snížil o 9% na 36,1 miliardy jüanů oproti loňskému roku, kdy společnost měla silné čtvrtletí po prodeji podílů v portfoliových společnostech jako Sea.

Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Gamesmag

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn