Bloomberg

Společnost Tencent zaznamenala nejrychlejší růst zisku za poslední tři roky

Společnost Tencent v prvním čtvrtletí překonala odhady analytiků ohledně tržeb a zisku díky mírně lepším tržbám v hlavní herní oblasti čínského technologického giganta a lepší ziskovosti v divizi reklamy a obchodních služeb.

Zde se dozvíte, jak si Tencent vedl v březnovém čtvrtletí v porovnání s konsensuálními odhady LSEG:

  • Tržby: USD oproti očekávaným 158,4 mld. jüanů.
  • Zisk připadající na akcionáře společnosti: jüanů oproti očekávaným 36,64 miliardám jüanů.

Upravený čistý zisk společnosti Tencent vzrostl meziročně o 62%, což podle údajů LSEG představuje nejrychlejší růst od březnového čtvrtletí 2021. Tržby meziročně vyskočily o 6%.

Čínský internetový gigant, který provozuje největší světovou aplikaci pro zasílání zpráv WeChat, je na cestě k oživení poté, co v roce 2022 zaznamenal první roční pokles příjmů.

V tomto roce zahájil snižování nákladů a opustil vedlejší činnosti ve snaze zaměřit se na svou hlavní herní divizi a další oblasti, jako je reklama a cloud computing.

Bloomberg
Zdroj: Bloomberg

Investoři zatím snahu společnosti odměnili a její akcie letos vzrostly o 30%.

Společnost Tencent uvedla, že tržby jejího čínského herního byznysu v prvním čtvrtletí meziročně klesly o 2%, což je zlepšení oproti 3% poklesu ve čtvrtém čtvrtletí. Společnost uvedla, že tržby z jedné z vysoce profilových her „Honour of Kings“ meziročně poklesly oproti vysokému základu oproti čínskému novému roku, zatímco u hry „Peacekeeper Elite“ byl „slabý zpeněžitelný obsah“.

Tržby z mezinárodních her v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 3%, což je lepší výsledek než 1% nárůst v předchozím čtvrtletí. Společnost Tencent uvedla, že k růstu došlo díky nárůstu počtu hráčů hry PUBG Mobile a obnovení popularity her od jejího studia Supercell.

Přesto zůstává růst herní divize společnosti Tencent slabý.

„V prvním čtvrtletí roku 2024 začalo několik našich předních her v Číně i na mezinárodní úrovni těžit z reorganizace týmů, kterou jsme zavedli, což vedlo ke zvýšení hrubých příjmů z her a vytvořilo základ pro to, aby naše příjmy z her v dalších čtvrtletích opět rostly,“ uvedla společnost Tencent ve své zprávě o výsledcích.

Zdroj: Bloomberg

Reklamy a cloud pomáhají zisku společnosti Tencent

V prvním čtvrtletí pomohly společnosti Tencent i další činnosti.

Divize online reklamy vykázala tržby ve výši 26,5 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 26% – zrychlení oproti čtvrtému čtvrtletí. Společnost to přičítá zvýšenému zapojení různých funkcí na WeChatu a „pokračujícímu vylepšování“ „reklamní infrastruktury Tencentu poháněné umělou inteligencí“.

Hrubý zisk v oblasti reklamy meziročně vzrostl o 66% na 14,5 miliardy jüanů. 

Jednotka společnosti Tencent zaměřená na fintech a obchodní služby, která zahrnuje mobilní platební službu WeChat Pay a divizi cloud computingu, vykázala meziroční nárůst tržeb o 7% na 52,3 miliardy jüanů. Hrubý zisk této divize meziročně vyskočil o 42%.

„Pokračujeme v pěstování vysoce kvalitních zdrojů příjmů, včetně reklamy v oblasti video účtů a vyhledávání Weixin, poplatků za služby platformy Mini Games a poplatků za služby v oblasti technologií elektronického obchodování, což přispívá k tomu, že růst našeho hrubého a provozního zisku překonává růst našich příjmů,“ uvedla společnost Tencent ve své zprávě o výsledcích.

Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn