Zde se dozvíte, jak si Tencent vedl v březnovém čtvrtletí v porovnání s konsensuálními odhady LSEG:
- Tržby: USD oproti očekávaným 158,4 mld. jüanů.
- Zisk připadající na akcionáře společnosti: jüanů oproti očekávaným 36,64 miliardám jüanů.
Upravený čistý zisk společnosti Tencent vzrostl meziročně o 62%, což podle údajů LSEG představuje nejrychlejší růst od březnového čtvrtletí 2021. Tržby meziročně vyskočily o 6%.
Čínský internetový gigant, který provozuje největší světovou aplikaci pro zasílání zpráv WeChat, je na cestě k oživení poté, co v roce 2022 zaznamenal první roční pokles příjmů.
V tomto roce zahájil snižování nákladů a opustil vedlejší činnosti ve snaze zaměřit se na svou hlavní herní divizi a další oblasti, jako je reklama a cloud computing.
Investoři zatím snahu společnosti odměnili a její akcie letos vzrostly o 30%.
Společnost Tencent uvedla, že tržby jejího čínského herního byznysu v prvním čtvrtletí meziročně klesly o 2%, což je zlepšení oproti 3% poklesu ve čtvrtém čtvrtletí. Společnost uvedla, že tržby z jedné z vysoce profilových her „Honour of Kings“ meziročně poklesly oproti vysokému základu oproti čínskému novému roku, zatímco u hry „Peacekeeper Elite“ byl „slabý zpeněžitelný obsah“.
Tržby z mezinárodních her v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 3%, což je lepší výsledek než 1% nárůst v předchozím čtvrtletí. Společnost Tencent uvedla, že k růstu došlo díky nárůstu počtu hráčů hry PUBG Mobile a obnovení popularity her od jejího studia Supercell.
Přesto zůstává růst herní divize společnosti Tencent slabý.
„V prvním čtvrtletí roku 2024 začalo několik našich předních her v Číně i na mezinárodní úrovni těžit z reorganizace týmů, kterou jsme zavedli, což vedlo ke zvýšení hrubých příjmů z her a vytvořilo základ pro to, aby naše příjmy z her v dalších čtvrtletích opět rostly,“ uvedla společnost Tencent ve své zprávě o výsledcích.
Reklamy a cloud pomáhají zisku společnosti Tencent
V prvním čtvrtletí pomohly společnosti Tencent i další činnosti.
Divize online reklamy vykázala tržby ve výši 26,5 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 26% – zrychlení oproti čtvrtému čtvrtletí. Společnost to přičítá zvýšenému zapojení různých funkcí na WeChatu a „pokračujícímu vylepšování“ „reklamní infrastruktury Tencentu poháněné umělou inteligencí“.
Hrubý zisk v oblasti reklamy meziročně vzrostl o 66% na 14,5 miliardy jüanů.
Jednotka společnosti Tencent zaměřená na fintech a obchodní služby, která zahrnuje mobilní platební službu WeChat Pay a divizi cloud computingu, vykázala meziroční nárůst tržeb o 7% na 52,3 miliardy jüanů. Hrubý zisk této divize meziročně vyskočil o 42%.
„Pokračujeme v pěstování vysoce kvalitních zdrojů příjmů, včetně reklamy v oblasti video účtů a vyhledávání Weixin, poplatků za služby platformy Mini Games a poplatků za služby v oblasti technologií elektronického obchodování, což přispívá k tomu, že růst našeho hrubého a provozního zisku překonává růst našich příjmů,“ uvedla společnost Tencent ve své zprávě o výsledcích.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg