Jednalo se o první ztrátu zisku na akcii od května 2020 a první ztrátu tržeb od prosince 2020.
Srovnatelné tržby ve druhém čtvrtletí klesly o 1,2% ve srovnání s 8% nárůstem o rok dříve a výrazně pod 1,2% růstem, který očekávali analytici z Wall Street, uvádí server StreetAccount.
„Ačkoli nás povzbuzuje mnoho pozitivních ukazatelů napříč naším podnikáním, naše výsledky za druhé čtvrtletí nesplnily naše očekávání, a to především kvůli poklesu srovnatelných tržeb v obchodech. Máme jasno o faktorech, které nepříznivě ovlivnily výkonnost našich prodejen, a podnikáme kroky k odstranění těchto trendů,“ uvedl generální ředitel Dave Kimbell v tiskové zprávě.
Během hovoru k výsledkům společnosti Kimbell připsal klesající výkonnost prodeje čtyřem klíčovým faktorům, včetně „neočekávaného narušení provozu“ v důsledku změny systémů prodejen a také neuspokojivého dopadu propagačních akcí.
Společnost také utrpěla tím, co Kimbell popsal jako spotřebitelé, kteří jsou stále opatrnější při utrácení, a zvýšenou konkurencí v kosmetickém průmyslu. Kimbell připustil, že podíl společnosti Ulta na trhu je ohrožen, a uvedl, že ačkoli si společnost během posledního čtvrtletí udržela svůj podíl v oblasti masové kosmetiky, podle údajů společnosti Circana, na které se Kimbell odvolává, ztratila podíl v odvětví prestižní kosmetiky, který je dán kategoriemi make-upu a vlasů.
Není neobvyklé, že prodejny pociťují krátkodobý negativní dopad na tržby v důsledku otevření konkurenčních prodejen nebo kanibalizace ze strany nových kosmetických prodejen Ulta, ale Kimbell uvedl, že rozsah a tempo změn je nyní neobvyklé, a dodal, že se to dotklo 80% prodejen.
„Víme, že jsme stále uprostřed… tyto konkurenční tlaky budou pravděpodobně pokračovat i v nejbližší době, ale pozitivní signály… v našem širším podnikání, zapojení hostů, vliv novinek, vliv našich nových prodejen, úspěch našeho podnikání v oblasti salonů, růst loajality, všechny tyto faktory nám naznačují a dávají nám velkou jistotu, že naše podnikání má i nadále základní sílu a zdraví,“ řekl Kimbell.
Společnost nyní předpovídá celoroční tržby ve stejných prodejnách v rozmezí od rovnoměrného do 2% poklesu oproti předchozímu výhledu 2% až 3% růstu.
„Náš aktualizovaný výhled tržeb předpokládá, že bude trvat delší dobu, než naše opatření změní trajektorii horní linie, a že prodejny ovlivněné otevřením několika konkurenčních prodejen budou nadále pod tlakem,“ uvedla finanční ředitelka Paula Oyibo.
Ulta také nyní očekává celoroční tržby ve výši 11 až 11,2 miliardy USD, což je pokles oproti předchozímu výhledu 11,5 až 11,6 miliardy USD, a celoroční zisk na akcii ve výši 22,60 až 23,50 USD, což je pokles oproti předchozímu výhledu 25,20 až 26 USD.
Zde jsou výsledky maloobchodního prodejce kosmetiky za období končící 3. srpna ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
- Zisk na akcii: 5,30 USD oproti očekávaným 5,46 USD
- Tržby: 2,55 miliardy USD oproti očekávaným 2,61 miliardy USD.
Společnost vykázala čistý zisk 252,6 milionu USD, tj. 5,30 USD na akcii, ve srovnání s 300,1 milionu USD, tj. 6,02 USD na akcii, ve stejném čtvrtletí před rokem.
Tržby vzrostly na 2,55 miliardy dolarů oproti 2,53 miliardy dolarů o rok dříve.
Začátkem tohoto měsíce zveřejnila společnost Berkshire Hathaway Warrena Buffeta podíl v kosmetickém řetězci ve výši 266 milionů dolarů, což způsobilo prudký růst akcií Ulty. Pro některé analytiky to bylo potvrzení, že akcie jsou přeprodané poté, co do té doby klesly o 32% v roce 2024 a jen ve druhém čtvrtletí se propadly o 26%.
Akcie Ulta trpí od dubna, kdy generální ředitel Dave Kimbell na konferenci pro investory varoval před ochlazením poptávky po kosmetice. Kimbell uvedl, že ačkoli se pokles očekával, zasáhl společnost „o něco dříve a o něco více“, než se předpokládalo.
Během květnového hovoru k výsledkům společnosti za první čtvrtletí Kimbell nastínil plány na zvýšení prodeje, které se týkaly pěti klíčových oblastí: sortimentu výrobků, sociální relevance značky, zlepšení digitální zkušenosti spotřebitelů, posílení věrnostního programu a vývoje propagačních nástrojů společnosti.
Ve stejném hovoru Kimbell také uvedl, že prodejce kosmetiky ještě letos rozšíří své partnerství s doručovací službou DoorDash, začne testovat nové platformy pro gamifikaci a aktivuje nové marketingové technologie pro personalizaci nákupního zážitku zákazníků.
Tentokrát Kimbell uvedl, že vedení identifikovalo další příležitosti v rámci pokusu o plán obratu, jako je obnovení vlastní kosmetické kolekce Ulta a zavedení nových personalizovaných doporučení produktů pro zákazníky online. Společnost se také zaměřuje na zvýšení hodnoty programu odměn prostřednictvím akcí určených pouze pro členy a exkluzivních nabídek pro členy.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg