„Na X neinzerujeme, protože jsme našli jiné platformy, které lépe oslovují naše zákazníky,“ uvedl mluvčí společnosti Walmart.
Společnost X, dříve známá jako Twitter, na žádost o komentář okamžitě nereagovala.
Od Muskova převzetí společnosti v říjnu 2022 má platforma problémy s udržením inzerentů a v posledních týdnech čelila novému odlivu kvůli rostoucím obavám z antisemitského obsahu.
Začátkem tohoto měsíce Musk souhlasil s uživatelem X, který nepravdivě tvrdil, že členové židovské komunity podněcují nenávist vůči bělochům, a uvedl, že uživatel mluví „skutečnou pravdu“.
Uživatel se také odvolával na konspirační teorii „Velkého nahrazení“, která tvrdí, že Židé a levičáci plánují etnické a kulturní nahrazení bílé populace nebělošskými přistěhovalci, což povede k „bělošské genocidě“.
Musk se za svůj příspěvek omluvil během středečního rozhovoru na akci DealBook deníku New York Times, ale vrhl se na inzerenty, kteří pozastavili své reklamy, a obvinil je z „vydírání“.
Vedoucí pracovník jedné z velkých reklamních agentur, který si nepřál být jmenován, uvedl, že zástupci prodejců reklamy X působili po Muskově výpadu proti značkám frustrovaně a v rozhovorech neměli příliš co říci.
Významné značky včetně společností Apple (AAPL.O), Walt Disney (DIS.N) a Warner Bros Discovery (WBD.O) tento měsíc rovněž pozastavily své reklamy na X po zprávě liberální kontrolní skupiny Media Matters, podle níž se reklamy objevovaly vedle antisemitských příspěvků.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Washington Examiner