Největší automobilka na světě podle prodeje uvedla ve svém prohlášení, které očekávalo, že do roku 2026 prodává více než 250 000 vozidel napájených z baterií ročně, protože usiluje o prudký růst na trhu, kde ji soupeři již dlouho předstihují.
Kromě baterie EV společnost v současné době prodává v Evropě a koncepci kompaktního sportovního užitkového vozidla (SUV), který již představila minulý rok, Toyota představila dva nové koncepty pro modely, které plánuje prodat v regionu v tomto desetiletí.
Jedním z nich byl koncepční model pro bateriový malý SUV, který plánuje spustit v Evropě v roce 2024 a druhým byl konceptem pro sportovní crossover model, který je naplánován na úvod v roce 2025, uvedla Toyota v prohlášeních.
Toyota se do roku 2026 zaměřuje na prodej 1,5 milionu vozidel poháněných baterií ročně.
Prodej plně elektrických automobilů v Evropské unii (EU) vzrostl během prvních 10 měsíců roku o více než polovinu ve srovnání se stejným obdobím dříve, podle Evropské asociace výrobců automobilů minulý měsíc.
Toyota měla pátý největší celkový podíl automobilů v EU po dobu 10 měsíců až do října, když její údaje ukazovaly mírný pokles jejího podílu na necelých 7%.
Vozidla poháněná bateriemi představovala v prvních 10 měsících roku 1% celosvětového prodeje společnosti Toyota s přibližně 8,5 milionu vozidel, včetně vozidel její luxusní značky Lexus.
Toyota také uvedla, že zřídí obchodní jednotku zaměřenou na vodík v Evropě, protože se snaží komercializovat technologii vývojem systémů palivových článků a podporou komerčních partnerství.
Oznámení přišlo poté, co v červenci uvedli, že se společnost Toyota v červenci uvedla, že se zaměří na prodej nákladních vozidel a automobilů poháněných vodíkem v Evropě a Číně.
Vozidlo na vodíkový pohon používá elektrický motor jako EV, ale čerpá energii ze zásobníku paliva, kde je vodík oddělen katalyzátorem pro výrobu elektřiny. Společnost Toyota prodala za období leden až říjnem asi 3 500 vozidel s palivovými buňkami.
Zdroj: Reuters