Firma informovala, že analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali tržby na 10,8 miliardy dolarů. Průměrné prodejní ceny v prvním čtvrtletí se zvýšily o 11 procent, zatímco jednotkové objemy vzrostly o tři procenta. Poptávka po jejich nápojích zůstala vysoká, a to i přesto, že ceny surovin a náklady na dopravu rostou.
Coca-Cola oznámila v únoru, že bude i nadále zvyšovat ceny svých nealkoholických nápojů „po celém světě“, ale plánuje to dělat mírnějším tempem než její konkurent PepsiCo, která mezitím pozastavila zvyšování cen.
Podle agentury Reuters mají Coca-Cola a PepsiCo dohromady téměř dominantní postavení na celosvětovém trhu sycených nápojů. Protože obě společnosti drží tak silné postavení na trhu, zvýšení cen Coca-Coly prochází bez většího odporu ze strany spotřebitelů.
Výrobci spotřebního zboží zvyšují ceny, aby mohli zahrnout vyšší náklady na komodity a suroviny, které jsou důsledkem problémů v dodavatelském řetězci. Tyto problémy vznikly zčásti kvůli pandemii covidu-19 a jsou nadále zhoršovány rusko-ukrajinským konfliktem.
V prvním čtvrtletí klesla provozní marže Coca-Coly z 32,5 procenta o rok dříve na 30,7 procenta. Zvýšení cen totiž nebylo dostatečné k plnému vykompenzování vyšších provozních nákladů, včetně nákladů na marketing a investice, a také vlivu silnějšího dolaru.
Pár slov na závěr:
Coca-Cola je jednou z nejznámějších značek na světě a má stálou poptávku po svých produktech. Přestože se musí vypořádávat s vyššími náklady na suroviny a náklady na dopravu, zvýšení prodejních cen jí v prvním čtvrtletí umožnilo překonat očekávání analytiků. Coca-Cola je oblíbená i mezi investory, včetně slavného Warren Buffetta, který je dlouhodobým držitelem akcií této společnosti.