Společnost Lego ve středu oznámila, že tržby za prvních šest měsíců roku vyskočily o 13% a dosáhly 31 miliard dánských korun, tedy asi 4,65 miliardy dolarů.
Niels Christiansen, generální ředitel soukromého dánského výrobce hraček, pro CNBC uvedl, že společnost zaznamenává sílu napříč svým portfoliem, zejména díky produktům Lego Icons a Lego Creator a díky partnerství s hrou Fortnite od Epic Games.
V loňském roce společnost Lego zaznamenala trend, kdy spotřebitelé „slevovali“ nebo volili levnější sady, přičemž stále nakupovali stejný objem jako v roce předchozím. Letos se objem zvýšil, uvedl Christiansen.
„V míře, v jaké loni obchodovali dolů, už dále dolů neobchodují,“ řekl. „Takže se to stabilizovalo. A vidíme, že téměř veškerý růst je vlastně růstem objemu.“
Mezitím veřejně obchodovaný konkurent Mattel zaznamenal v prvních šesti měsících roku 2024 pokles čistých tržeb o 1% a společnost Hasbro oznámila, že její čisté tržby od ledna do konce června klesly o 21%. Mattel čelí náročnému srovnání prodeje hraček, které v roce 2023 podpořila „Barbie“, a Hasbro se stále vzpamatovává z prodeje společnosti eOne.
Společnost Lego pokračuje v pandemickém růstu díky rozmanitým produktům, které jsou určeny jak pro děti, tak pro dospělé. Kromě sad vázaných na populární franšízy, jako jsou Harry Potter a Star Wars, nabízí Lego spotřebitelům také inovativní možnosti konstrukce, z nichž mohou stavět květiny a sukulenty, slavná umělecká díla a zvířata.
Christiansen poznamenal, že prodeje v USA a Evropě zůstávají silné, zatímco v Číně se prodeje nezměnily. Uvedl, že spotřebitelé v tomto regionu utrácejí méně za větší položky a jejich četnost nákupů se snížila.
Společnost Lego se však expanze v Číně nevzdává. Christiansen uvedl, že v této oblasti stále existuje „dlouhodobý potenciál“.
Ze 40 prodejen Lego, které byly otevřeny v prvním čtvrtletí, jich bylo 20 v Číně. Stejně tak z 60 plánovaných otevření ve druhé polovině roku je 20 určeno pro Čínu.
Udržitelnost
Christiansen také vyzdvihl úsilí společnosti Lego v oblasti udržitelnosti. V letošním roce společnost zatím téměř zdvojnásobila množství obnovitelných a recyklovatelných materiálů, které používá ve svých kostkách, ve srovnání s celým rokem 2023.
„To je dobrý milník,“ řekl. „Je to dobrý krok vpřed. Vynakládáme [na to] poměrně značné výdaje v několika směrech, především v nákupu materiálu, který je dražší, protože materiál pro hmotnostní vyvážení je dražší než jen standardní.“
Christiansen poznamenal, že společnost Lego tyto náklady nepřenáší na spotřebitele.
„Tím, že jsme skutečně byli ochotni zaplatit vyšší cenu, abychom se k tomuto výrobku dostali, jsme také vytvořili pobídku pro [dodavatele], aby skutečně vyvíjeli tento druh výrobků a vytvořili větší výrobní kapacitu pro tento typ výrobků. Pracujeme skutečně jako odvětví, které se musí snažit celý proces urychlit.“
Společnost Lego doufá, že během několika příštích let bude polovinu svých surovin získávat z udržitelných zdrojů.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg