Bloomberg

Tržby společnosti Xiaomi za třetí čtvrtletí vzrostly o 30,5 %

Čínský výrobce elektroniky Xiaomi Corp zaznamenal ve třetím čtvrtletí 30,5% nárůst tržeb, protože zákazníci měli zájem o jeho první elektromobil, sedan SU7.

Společnost Xiaomi uvedla tento vůz, který stylisticky vychází ze značky Porsche, na trh v březnu a vstoupila tak na přeplněný čínský trh s elektromobily s cenou, která přitahuje pozornost – základní model stojí méně než 30 000 USD, což je o 4 000 USD méně než základní model Tesla Model 3 v Číně.

V pondělí zvýšila svůj prodejní cíl a nyní chce letos prodat 130 000 vozů, což je mnohem více než původní cíl 76 000 vozů. Aby Xiaomi dokázalo udržet krok s poptávkou, zdvojnásobilo od června počet výrobních směn a uvedlo na trh prémiový model SU7 Ultra s cenou přes 110 000 USD.

Tržby za čtvrtletí končící 30. září dosáhly 92,5 miliardy jüanů (12,77 miliardy USD), čímž překonaly konsensuální odhad 15 analytiků LSEG ve výši 91,1 miliardy jüanů.

Zdroj: Bloomberg

Společnost Huatai Securities předpověděla, že Xiaomi dodá 400 000 elektromobilů v roce 2025, kdy podíl elektromobilů na tržbách vzroste na zhruba pětinu oproti 8 % v letošním roce.

Automobilový byznys společnosti Xiaomi však stále funguje se ztrátou. Tato jednotka vykázala za čtvrtletí upravenou ztrátu ve výši 1,5 miliardy jüanů s hrubou ziskovou marží 17,1 %.

Podle výzkumné společnosti Canalys si společnost Xiaomi během čtvrtletí udržela pozici třetího největšího výrobce chytrých telefonů na světě s dodávkami 42,8 milionu kusů, což představuje nárůst o 3 % a zaujímá 14 % trhu.

Společnost Xiaomi vykázala upravený čistý zisk, který se zvýšil o 4,4 % na 6,25 miliardy jüanů oproti konsenzuálnímu odhadu 5,92 miliardy jüanů.

Zdroj: CNBC, zdroj úvondí fotografie: Bloomberg

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn