Vyhledávací gigant zavedl nástroje umělé inteligence, které pomáhají inzerentům zacílit publikum méně nákladným způsobem a rozhodnout, jak by měly být jejich marketingové rozpočty rozděleny v reklamní síti Googlu. Mateřská společnost Facebooku Meta využívá generativní AI k vytváření různých variant reklamních kampaní.
Generativní umělá inteligence, která dokáže vytvářet text a fotografie na základě podnětů, je stále v „hype cyklu“, uvedli analytici společnosti Bernstein ve své výzkumné zprávě na začátku tohoto měsíce, ale dodali, že investoři nyní hledají „přírůstkové případy využití a zdroje příjmů, které by se z těchto nedávných pokroků mohly zrodit“.
Očekává se, že hlavní činnost v oblasti digitální reklamy byla ve čtvrtletí končícím 31. prosince odolná, a varování, že ekonomická a geopolitická nejistota by mohla utlumit reklamní trh, se pravděpodobně ukáže jako přehnané, uvedla makléřská společnost minulý týden v samostatné poznámce.
V rodícím se závodě o generativní umělou inteligenci, který pohltil téměř všechny technologické a sociálně mediální společnosti od Amazon.com (AMZN.O) po Snap (SNAP.N), bude pravděpodobně nejdříve vítězem společnost Microsoft (MSFT.O), která má v úterý oznámit čtvrtletní výsledky.
Pro Microsoft generativní AI podpořila poptávku po jeho cloudových službách.

Akcie společnosti Alphabet loni vzrostly o 58%, zatímco akcie společnosti Meta se téměř ztrojnásobily. Širší index S&P 500 (.SPX), získal v roce 2023 zhruba čtvrtinu, k čemuž přispěla technologická rally poháněná umělou inteligencí.
Do roku 2024 bude „dalším katalyzátorem … kromě AI, velké zaměření na politickou reklamu a podpoří podnikání společností Meta a Google,“ uvedl analytik společnosti D.A. Davidson and Co Gil Luria.
Výdaje na politickou reklamu v USA letos oproti posledním prezidentským volbám v roce 2020 vyskočí o 30%, částečně díky vyšším výdajům na digitální platformy, odhadla výzkumná společnost Insider Intelligence.
V úterý se očekává, že mateřská společnost Google Alphabet oznámí, že příjmy z reklamy ve čtvrtém čtvrtletí – její hlavní pilíř – vzrostly o 11,8% na 66 miliard USD, podle údajů LSEG.
Společnost Google představila počátkem loňského roku svého experimentálního chatbota s umělou inteligencí Barda a spustila takzvaný generativní zážitek z vyhledávání (SGE), který generuje písemné odpovědi na některé dotazy vyhledávače Google.
V listopadu zavedl SGE do 120 zemí, ale v nejbližší době by nová vyhledávací zkušenost mohla mít na jeho podnikání jen velmi malý vliv.
Do roku 2025 by SGE mohl představovat přírůstek příjmů z reklamy ve vyhledávání ve výši 35,6 až 113 milionů dolarů v „optimistických scénářích“, uvedli analytici New Street Research v říjnové výzkumné zprávě a dodali, že největší vliv má to, jak často budou lidé klikat na reklamy zobrazované v odpovědích generovaných umělou inteligencí.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: CNBC