CNBC

Tržby z reklamy společností Alphabet a Meta ve 4. čtvrtletí pravděpodobně neodrážejí investice do generace AI

Přestože se v loňském roce kolem generativní umělé inteligence strhl velký rozruch, dopad této technologie na reklamní byznys společností Alphabet (GOOGL.O), otevřít novou záložku a Meta Platforms (META.O), otevřít novou záložku bude pravděpodobně nevýrazný, až budou společnosti tento týden reportovat výsledky za čtvrté čtvrtletí, ačkoli investoři mapují její budoucí potenciál.

Vyhledávací gigant zavedl nástroje umělé inteligence, které pomáhají inzerentům zacílit publikum méně nákladným způsobem a rozhodnout, jak by měly být jejich marketingové rozpočty rozděleny v reklamní síti Googlu. Mateřská společnost Facebooku Meta využívá generativní AI k vytváření různých variant reklamních kampaní.

Generativní umělá inteligence, která dokáže vytvářet text a fotografie na základě podnětů, je stále v „hype cyklu“, uvedli analytici společnosti Bernstein ve své výzkumné zprávě na začátku tohoto měsíce, ale dodali, že investoři nyní hledají „přírůstkové případy využití a zdroje příjmů, které by se z těchto nedávných pokroků mohly zrodit“.

Očekává se, že hlavní činnost v oblasti digitální reklamy byla ve čtvrtletí končícím 31. prosince odolná, a varování, že ekonomická a geopolitická nejistota by mohla utlumit reklamní trh, se pravděpodobně ukáže jako přehnané, uvedla makléřská společnost minulý týden v samostatné poznámce.

V rodícím se závodě o generativní umělou inteligenci, který pohltil téměř všechny technologické a sociálně mediální společnosti od Amazon.com (AMZN.O) po Snap (SNAP.N), bude pravděpodobně nejdříve vítězem společnost Microsoft (MSFT.O), která má v úterý oznámit čtvrtletní výsledky. 

Pro Microsoft generativní AI podpořila poptávku po jeho cloudových službách.

Akcie společnosti Alphabet loni vzrostly o 58%, zatímco akcie společnosti Meta se téměř ztrojnásobily. Širší index S&P 500 (.SPX), získal v roce 2023 zhruba čtvrtinu, k čemuž přispěla technologická rally poháněná umělou inteligencí.

Do roku 2024 bude „dalším katalyzátorem … kromě AI, velké zaměření na politickou reklamu a podpoří podnikání společností Meta a Google,“ uvedl analytik společnosti D.A. Davidson and Co Gil Luria.

Výdaje na politickou reklamu v USA letos oproti posledním prezidentským volbám v roce 2020 vyskočí o 30%, částečně díky vyšším výdajům na digitální platformy, odhadla výzkumná společnost Insider Intelligence.

V úterý se očekává, že mateřská společnost Google Alphabet oznámí, že příjmy z reklamy ve čtvrtém čtvrtletí – její hlavní pilíř – vzrostly o 11,8% na 66 miliard USD, podle údajů LSEG.

Společnost Google představila počátkem loňského roku svého experimentálního chatbota s umělou inteligencí Barda a spustila takzvaný generativní zážitek z vyhledávání (SGE), který generuje písemné odpovědi na některé dotazy vyhledávače Google.

V listopadu zavedl SGE do 120 zemí, ale v nejbližší době by nová vyhledávací zkušenost mohla mít na jeho podnikání jen velmi malý vliv.

Do roku 2025 by SGE mohl představovat přírůstek příjmů z reklamy ve vyhledávání ve výši 35,6 až 113 milionů dolarů v „optimistických scénářích“, uvedli analytici New Street Research v říjnové výzkumné zprávě a dodali, že největší vliv má to, jak často budou lidé klikat na reklamy zobrazované v odpovědích generovaných umělou inteligencí.

Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: CNBC

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn