Klíčové body:
- Internet si dokonce i během tvrdší ekonomické situace udrží svůj trvalý růst, což bude předním poskytovatelům webových služeb přinášet zisk.
- Na svět digitální reklamy sice silné tlaky teď vrhly jistý stín, to se ale pravděpodobně změní a bude se blýskat na lepší časy.
Nedávné podmínky byly pro akciový trh kruté, ale pokud máte jinak své finanční základy pokryté a chcete proměnit 10 000 dolarů v 50 000 dolarů, máme pro vás dobré zprávy. Velké poklesy ocenění vytvořily hodnotné příležitosti k investicím do některých slibných společností a čas je na vaší straně.
To je třeba si uvědomit, takže si přečtěte o dvou akciích, které by mohly mít na to, aby vám do konce desetiletí přinesly pětinásobný výnos.
1. Cloudflare NYSE: NET
Společnost Cloudflare (NET -8,11 %) je předním poskytovatelem webových technologií, včetně služeb sítě pro doručování obsahu (CDN) a systému doménových jmen (DNS) a ochrany proti útokům typu DDoS (distributed denial-of-service) (rozesílané odmítnutí služby).
Akcie společnosti se obchodují přibližně o 73 % níže než tomu bylo na předchozím maximu, já však očekávám, že se nakonec odrazí ode dna a budou dlouhodobým investorům zase přinášet vysoké výnosy.
Navzdory některým rostoucím překážkám v průběhu roku dosáhla společnost Cloudflare ve čtvrtém čtvrtletí dalších dobrých výsledků.
I když makroekonomické podmínky poněkud omezily poptávku, společnost Cloudflare nadále zaznamenávala, že stávající zákazníci zvyšují své výdaje za její služby.
Tato společnost zabývající se webovým softwarem zaznamenala za poslední období čistou míru udržení příjmů ve výši 122 %, což znamená, že klienti zvýšili výdaje v průměru o 22 % oproti předchozímu roku.
Spolu s novými zákazníky pomohlo silné udržení čistých příjmů zvýšit tržby za 4. čtvrtletí meziročně o 42 % na 274,7 milionu dolarů a roční tržby o 49 % na 975,2 milionu dolarů a zvýšit roční obrat společnosti na zhruba 1,1 miliardy dolarů.
Při svém nedávném hodnocení výsledků za čtvrté čtvrtletí vedení společnosti zopakovalo, že je tato společnost na dobré cestě, jak dosáhnout do konce roku 2027 ročního objemu tržeb ve výši 5 miliard USD.
Ještě lepší je, že Cloudflare očekává, že tohoto výkonu bude schopna dosáhnout organicky, a možné je, že fúze a akvizice by mohly skončit tím, že společnost skutečně dosáhne ročního obratu, jenž bude výrazně její současný cíl na tento rok přesahovat.
S tržní kapitalizací ve výši zhruba 18,9 miliardy EUR je společnost Cloudflare oceněna na přibližně 14,2násobek očekávaných tržeb.
Jak se zdá, tak je společnost na cestě k více než pětinásobnému zvýšení svých tržeb před začátkem příštího desetiletí, což posiluje argumenty pro potenciální pětinásobný výnos akcií v celém období, avšak klíčovými faktory je zároveň i stoupající ziskovost a zůstávající dlouhodobý kapitál ke konci období.
Společnost Cloudflare uzavřela loňský rok s hrubou ziskovou marží (upravenou podle GAAP) ve výši 77 %. To je sice méně než 79% upravená hrubá marže, kterou společnost vykázala v předchozím roce, ale stále se jedná o fantasticky vysokou marži, která je dobrým příslibem pro dlouhodobý potenciál růstu zisků společnosti.
Podnik se nyní z velké části soustředí na rozšiřování, ale měl by mít příležitosti pokračovat ve snižování marketingových a dalších výdajů v poměru k celkovým tržbám a využít příznivých dlouhodobému zrychlování poptávky po jejích hlavních webových službách.
2. PubMatic NASDAQ: PUBM
PubMatic (PUBM -1,97 %) je společnost zabývající se digitálně-reklamními technologiemi, která poskytuje platformu pro automatizaci a zvýšení efektivity publikování reklamy.
Trh s digitální reklamou, který čelí zpomalení v některých klíčových oblastech ekonomiky, prochází těžkým obdobím – a to nejhorší možná ještě zcela za námi není.
S nejistotou na obzoru se investoři zbavují akcií s velkou expozicí na reklamním trhu a PubMatic se na tomto poklesu podílí.
Cena akcií společnosti se od svého vrcholu propadla zhruba o 81 %.
I když makroekonomická situace je značně nepříznivá a pravděpodobně bude na společnost i dále vyvíjet silný tlak, PubMatic prozatím silně vzdoruje.
V průběhu loňského roku čelila také rostoucím tlakům, ale přesto se jí podařilo zvýšit své tržby o 13 % ročně a v roce 2022 dosáhnout 256,5 milionu USD.
To je sice velké zpomalení oproti 53% růstu tržeb, jenž zaznamenala roku 2021, i čistý zisk se snížil o polovinu na 28,7 milionu dolarů, přesto podnik zůstal ziskový a v růstu tržeb dále pokračoval.
S hodnotou společnosti zhruba 708 milionů dolarů a čistou hotovostí a ekvivalenty ve výši 174,4 milionu dolarů na konci loňského roku se PubMatic nachází přímo v teritoriu malých firem a při současných cenách vypadá pro dlouhodobé investory levně oceněný.
Akcie se obchodují za zhruba 37,5násobek očekávaného letošního zisku a 2,5násobek očekávaných tržeb.
Jakmile se makroekonomické podmínky vylepší a nastane další býčí fáze pro růstově orientované akcie, mají akcie společnosti PubMatic velkou šanci na své vážné a pozitivní přehodnocení. Poměr forwardové ceny a zisku společnosti byl posunut nahoru kvůli očekávání, že makroekonomické podmínky povedou v letošním roce ke slabším ziskům, ale existuje velká šance, že se v příštích pěti letech prostředí na trhu s reklamami zlepší. Akcie společnosti PubMatic by tak mohly oproti své současné ceně vzrůst pětinásobně a stále by byly zhruba o 5,5 % níže než na maximu, jehož dosáhly v březnu 2021.
V jádru veškerého svého podnikání ,které se jeví jako hezky pevné a zdravé i navzdory velkým výprodejům akcií a malokapitálového ocenění ,což ponechává prostor pro možný výbušný vzestup, si myslím, že společnost PubMatic je vhodným kandidátem, který přinese, než se toto desetiletí nachýlí ke konci, pětinásobné (nebo vyšší) výnosy.
Zdroj: The Motley Fool.com