Velká Británie bude podle nových plánů nutit velké technologické společnosti, aby poskytly svým konkurentům přístup k datům

Britský regulační orgán pro hospodářskou soutěž plánuje přimět velké technologické společnosti, aby svým konkurentům poskytly lepší přístup k údajům a omezily je v propagaci vlastních produktů, a to na základě nových pravomocí, které by měl získat od vlády, uvedl ve čtvrtek.

Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) posílil svůj dohled nad velkými technologickými firmami, jako je vlastník Facebooku Meta (META.O), mateřská společnost Googlu Alphabet (GOOGL.O), Amazon (AMZN.O) a Apple (AAPL.O).

Svou ochotu zabývat se jimi dala jasně najevo v loňském roce, kdy zasáhla do nákupu společnosti Microsoft, která vyrábí hru Call of Duty, společností Activision Blizzard, a nedávno, když uvedla, že přezkoumává dohodu amerického giganta s výrobcem ChatGPT OpenAI.

„Nový režim hospodářské soutěže na digitálních trzích pomůže zajistit, aby technologické firmy, které jsou vyzyvateli, mohly přinášet skutečně převratné a vzrušující nové inovace, které vytvoří skvělé nové produkty pro spotřebitele,“ uvede podle prohlášení CMA šéfka CMA Sarah Cardellová na konferenci v Silicon Valley.

„Dnešní přehledový dokument poskytuje nejen britským poslancům, ale také digitálním firmám a širším zúčastněným stranám jasnou představu o přístupu, který CMA hodlá zaujmout,“ plánovala říci.

Zdroj: Forbes

CMA před více než dvěma lety zřídil specializované oddělení pro digitální trhy, které je vyzbrojeno odbornými znalostmi pro zkoumání rychle se vyvíjejících trhů, jako jsou sociální média. Velké technologické společnosti s určeným statusem budou muset nová pravidla dodržovat.

Jednotka získá nové pravomoci na základě právních předpisů, které v současné době procházejí parlamentem.

CMA, který získal dodatečný status po brexitu, uvedl, že očekává zahájení tří až čtyř vyšetřování během prvního roku od vstupu nového režimu v platnost.

Uvedla, že by to mohlo zabránit tomu, aby společnosti upřednostňovaly své vlastní produkty a služby, a přimět je, aby konkurentům poskytly větší přístup k údajům a funkcím.

CMA by je také mohla přimět, aby umožnily spolupráci produktů a služeb konkurentů s jejich vlastními produkty a službami nebo zajistily, aby svým uživatelům poskytly účinnou volbu, a požadovat, aby zvýšily transparentnost, pokud jde o aspekty svých algoritmů.

Zdroj: Reuters

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn