Podle této dohody bude Vodafone používat OpenAI technologii na Azure platformě ke zlepšení svých zákaznických služeb, včetně chatbotu pro spotřebitele, a zaměstnanci Vodafonu získají přístup k Microsoft Copilot, jak uvádějí společnosti ve svém prohlášení z úterý.
Tato dohoda podporuje snahy generální ředitelky Margherity Della Valle o zefektivnění provozu Vodafone a o posílení nabídky v jejich podnikové divizi, která je pro ni prioritou. Dohoda rovněž umožní společnosti Vodafone nabízet svým firemním klientům širší portfolio služeb Microsoftu, včetně Azure a Teams, a také umožní telekomunikačnímu operátorovi přesun od používání vlastních datových center k využívání Azure.
„Generativní umělá inteligence skutečně mění hru v možnostech, které můžeme vytvářet nové služby a nové schopnosti,“ řekl v rozhovoru technologický ředitel Scott Petty. Znamená to, že Vodafone může „spustit celou řadu nových aplikací, od všeho, co se týká zákaznických služeb, přes pomoc při lepším reagování na nabídky na zakázky až po zefektivnění a zvýšení produktivity našich softwarových inženýrů.“
Microsoft plánuje investovat neznámou částku do divize Vodafonu zaměřené na internet věcí, kterou Vodafone hodlá oddělit do dubna. Kromě Microsoftu bude Vodafone zvát k investicím i další partnery, ale zachová si většinový podíl v této divizi, generující roční tržby okolo 1 miliardy eur, jak potvrdil finanční ředitel Vodafonu Luka Mucic.
Po dohodě o investici 13 miliard dolarů do OpenAI hledá Microsoft další zákazníky pro svého AI asistenta Copilot. Za Copiloty firemní zákazníci platí 30 dolarů na uživatele měsíčně, což je asi dvojnásobek běžné ceny za Microsoft Office.
I když byl Vodafone krátce po prasknutí dot-com bubliny hodnocen podobně jako Microsoft, v posledních dvaceti letech se jejich cesty rozdělily. Zatímco telekomunikační sektor bojuje s vysokými investicemi do infrastruktury, zájem Microsoftu o OpenAI ho umístil na čelo generativní AI revoluce a pomohl mu předehnat Apple Inc. v tržní hodnotě.
Vodafone bude nyní používat Azure pro svou službu M-Pesa, což mu umožní spustit nové cloudové aplikace. M-Pesa, s více než 51 miliony zákazníků v sedmi afrických zemích, je jednou z největších mobilních finančních služeb na světě.
Zdroj: Bloomberg, zdroj úvodní fotografie: Getty Images