Volkswagen

Volkswagen se zapojil do cenové války v Číně, protože se blíží nová emisní pravidla

Společnost SAIC Volkswagen Automotive nabízí 3,7 miliardy jüanů (537 milionů dolarů) v hotovosti na nákup automobilů v Číně a připojuje se tak k více než 40 značkám, které snižují ceny před změnou emisních pravidel na největším automobilovém trhu na světě.

Společný podnik čínské společnosti SAIC Motor a německého Volkswagenu nabízí do 30. dubna dotace ve výši 15 000 až 50 000 jüanů na celou modelovou řadu, která zahrnuje modely Teramont, Lavida a Phideon, uvedla společnost SAIC-VW ve čtvrtek pozdě večer na svém účtu WeChat.

Guangzhou Automobile Group, čínský partner společností Honda Motor a Toyota Motor, rovněž nabídl dotace, které běží od 15. března do 31. března.

Podle údajů z odvětví klesl prodej osobních automobilů v Číně v lednu až únoru o 20%, a to i přesto, že někteří výrobci nabízeli snížené ceny, aby podpořili poptávku.

Prodej vozidel na novou energii, mezi něž patří hybridní vozidla s plně bateriovým pohonem a hybridní vozidla s připojitelnými bateriemi a benzinem, rostl rychleji než celý trh a v únoru představoval více než 30%. Ve stejném měsíci čínský výrobce elektrických vozidel BYD již druhý měsíc za poslední čtyři prodával více vozů značky Volkswagen.

Vládní plány na zpřísnění emisní normy pro automobily s platností od 1. července zvýšily tlak na výrobce a prodejce automobilů, aby odstranili zásoby vozidel, která normu nesplňují, uvedli ve čtvrtek analytici agentury Fitch Ratings ve zprávě pro klienty.

„To, co se děje, nelze popsat jinak než katastrofálním poklesem výkonnosti nadnárodních značek s ICE (spalovacími motory),“ uvedl Bill Russo z poradenské společnosti Automobility se sídlem v Šanghaji.

Cenová válka pravděpodobně urychlí konsolidaci roztříštěného místního automobilového průmyslu, který má více než 130 výrobců osobních automobilů, uvedl v pátečním komentáři státní deník Economic Daily.

Mohla by však také poškodit ziskovost a inovace a zbrzdit rozvoj celého odvětví, které je pilířem ekonomiky, uvedly noviny.

Místní vlády doplňují pobídky, aby oživily poptávku po automobilech vyráběných místními výrobci. Centrální provincie Hubei a státem podporovaná skupina Dongfeng Motor Group společně nabídly dotace až do výše 90 000 jüanů, tj. 40% ceníkových cen sedanu základní třídy Citroen C6, který vyrábí její společný podnik se společností Stellantis.

Zdroj: CNBC

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn