Volkswagen - electrive.com

Volkswagen uvede na trh elektrickou platformu pro Čínu

Volkswagen (VOWG_p.DE) v pátek uvedl, že v Číně vyvine novou platformu pro základní elektromobily a použije více místních komponentů, aby snížil náklady, protože se německá společnost snaží získat zpět ztracené pozice na největším automobilovém trhu na světě.

Nová architektura, známá jako hlavní platforma A, bude vyrobena speciálně podle vkusu čínských zákazníků, pokud jde o baterii, elektrický pohon a elektromotor, řekl novinářům šéf čínské pobočky Ralf Brandstaetter během návštěvy svého nového centra pro vývoj a nákup elektromobilů v centrálním městě Hefei.

Dodal, že čínští kupci nových vozů jsou mladší, technicky zdatnější a mají rádi pohlcující digitální zážitek z vozu.

Platforma odvozená od takzvané modulární matice elektrického pohonu (MEB), stávající platformy Volkswagenu používané od roku 2019 pouze pro elektrické vozy, bude využívat především čínské dodavatele a měla by být připravena k uvedení na trh v roce 2026, což je o třetinu rychleji než předchozí doba vývoje platformy, dodal.

Společnost uvedla, že do roku 2026 plánuje celosvětově uvést dalších 10 modelů elektromobilů a zrychlit dobu uvádění nových modelů na trh ze čtyř let na dobu blížící se průměru 2,5 roku u čínských protějšků.

Čína je velmi „cenově citlivý“ trh a Volkswagen musí optimalizovat náklady, uvedl Brandstaetter.

„Když se objem (elektromobilů) zvyšuje, … je důležité, abychom byli ziskoví, abychom byli udržitelní. Proto se řídíme technologiemi, rychlostí a nákladovou efektivitou.“

Ludger Luehrmann, technologický ředitel centra v Hefei, které se nazývá Volkswagen Group China Technology Company (VCTC) a vyvíjí platformu, uvedl, že společnost například dokázala snížit cenu displejů na přístrojové desce o 37% poté, co přešla od globálního dodavatele k čínskému.

Volkswagen koncem loňského roku přenechal svůj titul nejprodávanější značky automobilů v Číně společnosti BYD (002594.SZ) kvůli intenzivní konkurenci místních výrobců elektromobilů a velké závislosti na benzinových vozech, jejichž prodeje v zemi klesají.

Její nejprodávanější elektromobil ID.3 se letos podle údajů z odvětví umístil na 22. místě mezi modely elektromobilů v Číně poté, co velké slevy zvýšily jeho měsíční prodeje na přibližně 10 000 kusů během července až října z průměrných 2 200 kusů měsíčně v loňském roce.

Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: electrive.com

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn