Nová architektura, známá jako hlavní platforma A, bude vyrobena speciálně podle vkusu čínských zákazníků, pokud jde o baterii, elektrický pohon a elektromotor, řekl novinářům šéf čínské pobočky Ralf Brandstaetter během návštěvy svého nového centra pro vývoj a nákup elektromobilů v centrálním městě Hefei.
Dodal, že čínští kupci nových vozů jsou mladší, technicky zdatnější a mají rádi pohlcující digitální zážitek z vozu.
Platforma odvozená od takzvané modulární matice elektrického pohonu (MEB), stávající platformy Volkswagenu používané od roku 2019 pouze pro elektrické vozy, bude využívat především čínské dodavatele a měla by být připravena k uvedení na trh v roce 2026, což je o třetinu rychleji než předchozí doba vývoje platformy, dodal.
Společnost uvedla, že do roku 2026 plánuje celosvětově uvést dalších 10 modelů elektromobilů a zrychlit dobu uvádění nových modelů na trh ze čtyř let na dobu blížící se průměru 2,5 roku u čínských protějšků.
Čína je velmi „cenově citlivý“ trh a Volkswagen musí optimalizovat náklady, uvedl Brandstaetter.
„Když se objem (elektromobilů) zvyšuje, … je důležité, abychom byli ziskoví, abychom byli udržitelní. Proto se řídíme technologiemi, rychlostí a nákladovou efektivitou.“
Ludger Luehrmann, technologický ředitel centra v Hefei, které se nazývá Volkswagen Group China Technology Company (VCTC) a vyvíjí platformu, uvedl, že společnost například dokázala snížit cenu displejů na přístrojové desce o 37% poté, co přešla od globálního dodavatele k čínskému.
Volkswagen koncem loňského roku přenechal svůj titul nejprodávanější značky automobilů v Číně společnosti BYD (002594.SZ) kvůli intenzivní konkurenci místních výrobců elektromobilů a velké závislosti na benzinových vozech, jejichž prodeje v zemi klesají.
Její nejprodávanější elektromobil ID.3 se letos podle údajů z odvětví umístil na 22. místě mezi modely elektromobilů v Číně poté, co velké slevy zvýšily jeho měsíční prodeje na přibližně 10 000 kusů během července až října z průměrných 2 200 kusů měsíčně v loňském roce.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: electrive.com