Volkswagen představil svá první vozidla představující ChatGPT, která mají být k dispozici pro zákazníky v Severní Americe a Evropě od začátku druhého čtvrtletí letošního roku na veletrhu Electronics Trade Fair CES.
Od zvyšování teploty, když uslyší „je tu zima“ po zobrazení nejbližší indické restaurace při vyslovení „chci kuře s rýží“, může Chatbot rozpoznat a reagovat na řadu požadavků, podle vedoucí pracovníků z Volkswagen a Cerence (CRNC .O), kteří se spojili s Volkswagenem a sloučily svoji technologii.
Zákazníci nyní mohou upravit funkce svého vozidla, aniž by se dotkli tlačítka, řekl Kai Gruenitz, člen představenstva značky Volkswagen pro technický rozvoj, řekl agentuře Reuters na obchodního veletrhu CES.
„Naši zákazníci nechtějí manuálně vyhledávat svá místa … chtějí používat systémy s dialogem pomocí mluveného slova“
Kritici tvrdí, že přidávání generativní AI ve vozidlech, je to sice pokrok ,přesto můžou být nežádoucí kontraindikace ,které může způsobit umělá inteligence.Stejně tak jako efekt, který se očekával před několika lety, zejména u plně autonomních vozidel. Automobilka nesouhlasí.
„Takže pokud máte Apple CarPlay nebo Android nebo tak něco, nemůžete upravit funkce uvnitř vozidla. To je další krok,“ řekl Gruenitz. „Myslím, že to, co naši zákazníci skutečně hledají, je bezproblémové, intuitivní použití jejich auta.“
Volkswagen uvedl, že to byl první výrobce svazku, který z této technologie učinil standardní funkci ve svých kompaktních segmentových vozech. General Motors loni v březnu řekl, že pracuje na virtuálním osobním asistentovi používajícím modely AI za chatgptem.
Mercedes-Benz loni v červnu spustil testovací program, který umožnil asi 900 000 vozidel, která měla automobilový systém „MBUX“ ke stažení ChatGPT, s dohledem, že uživatelé nakonec budou schopni plnit úkoly, jako je výroba filmu nebo rezervace restaurací zpoza volantu.
Zdroj: Reuters