Safran

Výrobce motorů Safran očekává zvýšenou poptávku

Vedoucí francouzského výrobce motorů Safran (SAF.PA) očekává zvýšenou poptávku.Společně s GE (GE.N), Safran vyrábí Leap Jet Engines pro všechny Boeing (BA.N) a více než polovinu Airbusů (Air.PA) úzkých stíhaček mezinárodního podniku CFM.

„Dodavatelský řetězec se stále snaží zotavit z šoku z pandemie, stejně jako z dalších šoků: Ukrajina, energie, inflace a práce,“ řekl Olivier Andries během návštěvy Maroka, aby podepsal vládní doklad o posílení dodavatelských řetězců.

„Dodavatelský řetězec byl opravdu otřesen a dnes se nevrátil na normální úroveň,“ řekl Andries novinářům. „Takže pro nás je otázkou, jaká je správná rychlost pro posun. Není to otázka poptávky … je tam poptávka.“

CFM, který citoval problémy s dodávkou, nedávno ořízl procentuální prognózu růstu pro dodávky skoků v letech 2023 na 40-45% z přibližně 50%, což znamená dodávky přibližně 1 600 až 1650 jednotek.

Andries v roce 2024 zopakoval předběžný cíl 2 000 dodávek motoru Leap Engine, s výhradou závěrečných diskusí s GE před každoročními prognózami v únoru.

Uvedl však, že to představuje strop, protože tlak zůstal u položek včetně suroviny.

V roce 2025 Andries uvedl, že CFM zvýší dodávky skoků, ale že nebylo naléhavé dohodnout přesné objemy s výrobci letadel až do poloviny příštího roku.

„Každý si je velmi vědom toho, že v obtížné situaci v dodavatelském řetězci musíme být všichni ambiciózní, ale také vyzývat sebe a zůstat realističtí,“ řekl Andries. „Nemá smysl přijímat závazky, kterých nemůžete dosáhnout.“

Výrobci motorů byli obecně opatrnější než zejména Airbus, zejména o zvýšení produkce, aby uspokojili novou poptávku po cestování. PlaneMakers tvrdí, že dodávky motorů patří mezi jejich největší rizika.

Andries zopakoval, že CFM byl připraven ubytovat návratnost k výstupu dosaženého nebo plánovanému před pandemií: 50 stíhaček úzkého těla v Boeingu nebo 65 v Airbusu.

PlaneMakers nedávno prokázal tendenci zvýšit jejich poptávku v průběhu let. Rovněž poznamenal, že Airbus od roku 2025 do roku 2026 posunul zpět cíl 75 za měsíc. Airbus uvedl, že je na cestě k dosažení tohoto cíle po chybějících cílech v roce 2022.

V dalším vodítku k výstupnímu potenciálu CFM po příštím roce Andries uvedla, že nadále zakládá předpoklady na tržním podílu 60% na Airbusu, kde soutěží s Pratt & Whitney (RTX.N) a 100% v Boeingu.

Andries odmítl poskytnout numerický odhad pro rok 2025, ale jeho odhady na trh a podíl na trhu znamenají dodávky asi 2 200-2 300 motorů poté, co umožnily výstup náhradních dílů a několik desítek dodávek pro nový čínský COMAC C919.

Komentáře přišly, když Safran nastínil novou dohodu o rámci s marockou vládou, která má vývoj místních dodavatelských řetězců, s důrazem na školení. Safran opravuje motory, produkuje ocel a provozuje kabeláž na Boeing.

Zdroj: Reuters

Zdroj úvodní fotografie: safrangroup.com

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn