Představitelé amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) na říjnovém slyšení tvrdili, že nafukovače vyráběné oběma výrobci airbagů, ARC Automotive a Delphi Automotive, by měly být staženy, protože mohou prasknout a rozletět se kovové úlomky.
Na základě osmiletého vládního vyšetřování NHTSA uvedl, že tento problém je spojen s jedním úmrtím v USA a sedmi zraněními. Pokud bude svolávání pokračovat, půjde o druhé největší svolávání v historii USA.
Automobilky a výrobci uvedli, že rizika spojená s tímto problémem jsou mimořádně malá, a zpochybnili analýzu agentury a důvody, které ji vedly ke stažení.
ARC uvedla, že podle odhadů NHTSA by během následujících 33 let došlo k méně než jednomu novému prasknutí.
Dotčené nafukovače byly použity ve vozidlech vyrobených od roku 2000 do začátku roku 2018 12 výrobci automobilů. V rámci formálního připomínkového řízení regulačního orgánu podaly námitky také společnosti Ford (F.N), Mercedes-Benz (MBGn.DE), BMW (BMWG.DE), Hyundai (005380.KS), Kia (000270.KS) a Porsche.
NHTSA na žádost o vyjádření nereagoval.
NHTSA poprvé vyzval k dobrovolnému stažení vozů v květnu, ale ARC to zamítl. V září vydal NHTSA prvotní rozhodnutí, že nafukovače by měly být staženy, což je první formální krok před tím, než může usilovat o vynucení stažení.
Společnost GM, která v květnu stáhla 1 milion nafukovačů ARC poté, co v březnu došlo k prasknutí nafukovače, v jehož důsledku utrpěl řidič zranění obličeje, uvedla, že NHTSA neprokázala potřebu „masivního a bezprecedentního rozšíření stávajících stahování nafukovačů ARC“.

Společnost GM dodala, že svolání by se týkalo „až 15% z více než 300 milionů registrovaných motorových vozidel ve Spojených státech“.
GM i Stellantis označili rozhodnutí NHTSA za „svévolné, rozmarné a v rozporu se zákonem“.
Agentura Reuters v říjnu uvedla, že by se to mohlo týkat nejméně 20 milionů vozidel GM, zatímco Stellantis má více než 4,9 milionu vozidel s dotyčnými nafukovači a podle automobilky hlásil pouze jedno prasknutí, a to v roce 2009.
VW uvedl, že „v původním rozhodnutí NHTSA není žádný rozumný důvod ke stažení stovek tisíc vozidel VW a Audi“.
Společnost Delphi Automotive, součást Autoliv (ALV.N), vyrobila do roku 2004 přibližně 11 milionů nafukovačů na základě licenční smlouvy se společností ARC, která vyrobila zbývajících 41 milionů.
Společnost Autoliv uvedla, že se postavila proti stažení z trhu, a argumentovala tím, že NHTSA neprokázala jejich závadnost.
Společnost ARC zopakovala svůj nesouhlas a uvedla: „(NHTSA) neobsahuje žádný důkaz, natož věrohodný důkaz o existenci systémové závady.“
Úředník NHTSA pro prosazování práva Cem Hatipoglu na říjnovém slyšení uvedl, že ačkoli pravděpodobnost prasknutí nemusí být vysoká, následky jsou „vážné a potenciálně smrtelné“.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodního obrázku: Webtrh