Zde je přehled toho, jak si společnost vedla:
- Zisk na akcii: USD: 98 centů oproti 83 centům, které očekávala LSEG.
- Tržby: 143,3 miliardy USD oproti 142,5 miliardy USD očekávaných skupinou LSEG.
Wall Street sleduje také tato klíčová čísla:
USD oproti 24,5 mld. USD tržeb podle StreetAccount Reklama: 11,8 mld. USD oproti 11,7 mld. USD tržeb podle StreetAccount Provozní výnosy se v daném období zvýšily o více než 200% na 15,3 mld. AWS se na celkovém provozním zisku podílela 62%. Čistý zisk se rovněž více než ztrojnásobil na 10,4 miliardy dolarů, tj. 98 centů na akcii, z 3,17 miliardy dolarů, tj. 31 centů na akcii, před rokem.
Tržby se zvýšily o 13% ze 127,4 miliardy dolarů před rokem.
Společnost Amazon očekává, že ve druhém čtvrtletí bude ziskovost nadále prudce růst, ale již mírnějším tempem. Společnost uvedla, že provozní zisk bude činit 10 až 14 miliard dolarů, což je nárůst ze 7,7 miliardy dolarů o rok dříve.

Tržby v aktuálním čtvrtletí by se měly pohybovat v rozmezí 144 až 149 miliard dolarů, uvedla společnost Amazon, což představuje růst o 7 až 11%. Analytici podle LSEG očekávali růst o 12% až 150,1 miliardy dolarů.
Tržby společnosti AWS v prvním čtvrtletí zrychlily o 17% na 25 miliard USD, čímž překonaly prognózu Wall Street, která předpokládala růst tržeb o 12% na 24,5 miliardy USD. Za poslední rok se růst AWS zpomalil, protože podniky omezily své výdaje na cloud. Vedení společnosti Amazon však uvedlo, že se optimalizace nákladů snižuje, a naznačilo, že poptávka po generativní umělé inteligenci může být pro její cloudové podnikání přínosem.
Růst zisků společnosti Amazon byl zčásti způsoben rozsáhlým snižováním nákladů, úpravami v oblasti realizace zakázek a stabilizací výdajů na cloud. Generální ředitel Andy Jassy se stal disciplinovanějším ve výdajích společnosti a zároveň zvýšil ziskové služby, jako je reklama, cloud computing, členství Prime a jeho tržiště třetích stran.
Od konce roku 2022 společnost propustila více než 27 000 zaměstnanců, přičemž škrty budou krvácet až do roku 2024. Během prvního čtvrtletí Amazon propustil stovky zaměstnanců v oblasti zdravotnictví a AWS.
Reklamní jednotka Amazonu zaznamenala nárůst tržeb o 24%, což bylo těsně nad konsensuálními odhady. Jedná se o první zprávu od doby, kdy Amazon začal provozovat reklamy v Prime Video, což by podle analytiků mohlo časem přinést významné příjmy.

Reklamní byznys společnosti, který rostl rychleji než maloobchod nebo cloud computing, se pro Amazon stává stále důležitějším motorem zisku a stává se hlavním hráčem v oblasti online reklamy.
Tento trh celkově začal opět růst po brutálním roce 2022, kdy značky stáhly výdaje, aby se vyrovnaly s inflací a rostoucími úrokovými sazbami. Společnosti Meta, Snap a mateřská společnost Googlu Alphabet minulý týden oznámily výsledky za první čtvrtletí a vykázaly lepší než očekávaný růst tržeb, který byl způsoben především zlepšením napříč jejich reklamním byznysem.
Nadále prudce rostly příjmy ze služeb pro prodejce třetích stran, které zahrnují provize inkasované společností Amazon, poplatky za plnění, dopravu a další poplatky. Tržby této jednotky meziročně vzrostly o 16% na 34,5 miliardy USD.
Amazon zůstává mezi internetovými společnostmi s megakapacitou výjimečný tím, že dosud nezavedl čtvrtletní dividendu, a to i přesto, že hotovost a ekvivalenty ve čtvrtletí vyskočily na 73,9 miliardy USD z 54,3 miliardy USD o rok dříve. Meta oznámila svou první dividendu v únoru ve výši 50 centů na akcii a Alphabet ji následoval, když minulý týden investorům oznámil, že začne vyplácet dividendu ve výši 20 centů na akcii. Tyto společnosti rovněž oznámily plány na zpětný odkup akcií v hodnotě desítek miliard dolarů.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg