Zisk společnosti Uniqlo, vlastníka Fast Retailing, za 1. čtvrtletí vzrostl díky silným prodejům v zámoří

Japonská společnost Fast Retailing Co (9983.T), vlastník oděvní značky Uniqlo, ve čtvrtek vykázala 25% nárůst provozního zisku za první čtvrtletí, k čemuž přispěly vysoké prodeje v zahraničí, a zaznamenala tak již třetí rekordní rok v řadě.

Zisk za tři měsíce do listopadu činil 146,7 miliardy jenů (1,01 miliardy USD) ve srovnání se 117,1 miliardy jenů o rok dříve.

Podle průměrného odhadu pěti analytiků oslovených společností LSEG činil konsenzus 137,9 miliardy jenů.

Společnost Fast Retailing zachovala celoroční prognózu provozního zisku ve výši 450 miliard jenů po rekordním zisku 381,1 miliardy jenů ve fiskálním roce 2023.

Mezi jednotlivými regiony vykázalo podnikání společnosti Uniqlo v pevninské Číně v prvním čtvrtletí velký nárůst tržeb a zisku, uvedla společnost ve svém prohlášení.

Společnost, kterou založil a řídí nejbohatší Japonec Tadaši Yanai, zaznamenala v posledních dvou letech postupně rekordní zisky, protože prosazovala agresivní strategii růstu v zahraničí.

Obchodování v pevninské Číně, jejím největším zahraničním trhu, ožilo ve fiskálním roce 2023 po více než dvou letech zpomalení způsobeného přísnou politikou nulové daně z přidané hodnoty zahrnující výluky v celých městech.

Čínští spotřebitelé jsou stále vybíravější, pokud jde o výrobky a cenu, řekl novinářům finanční ředitel Takeši Okazaki. Přesto není „vůbec pesimistický“ ohledně vyhlídek pro tento region, kde společnost předpokládá silný růst tržeb a zisku.

Zdroj: Investopedia

Zatímco Čína byla v útlumu, společnost se znovu prosadila v Severní Americe, kde se provozní výnosy v loňském roce téměř zdvojnásobily. Fast Retailing plánuje v roce 2024 otevřít 20 nových prodejen ve Spojených státech a Kanadě, přičemž na konci prosince jich bylo 72.

Společnost Fast Retailing plánuje na rok 2024 další rekordní zisk, ale změna klimatu může pro společnost známou rychlým zaváděním sezónního zboží, jako jsou fleecové bundy a termoprádlo, představovat překážku.

„V Číně, a stejně tak v Japonsku, došlo letos k dramatickým výkyvům teplot, takže zásadní otázkou je, jak strukturovat sortiment,“ řekl Okazaki.

Loňský rok byl nejteplejší v historii a neobvykle teplé podmínky od září do prosince předznamenávají „pomalý začátek fiskálního roku“, napsal analytik Mark Chadwick ve zprávě na platformě Smartkarma před oznámením výsledků.

Společnost Fast Retailing v říjnu uvedla, že ve Velké Číně, která zahrnuje Hongkong a Tchaj-wan, plánuje ročně otevřít 80 nových prodejen. V pevninské Číně má Uniqlo již 931 prodejen – více než v Japonsku – a je tak pro maloobchodníky působící v druhé největší ekonomice světa vzorem.

Akcie společnosti Fast Retailing vzrostly v roce 2023 o 32%, čímž překonaly 30% nárůst referenčního indexu Nikkei (.N225).

Zdroj: Reuters

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn