Akcie společnosti se v ranním obchodování propadly o téměř 4%.
Zde jsou údaje, které společnost vykázala v porovnání s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
- Zisk na akcii: USD oproti očekávaným 1,20 USD.
- Tržby: 1,6 miliardy USD oproti očekávaným 1,71 miliardy USD
Společnost Yum vykázala v prvním čtvrtletí čistý zisk 314 milionů USD, tj. 1,10 USD na akcii, což je o 300 milionů USD, tj. 1,05 USD na akcii, více než před rokem.
Bez započtení investičních ztrát a dalších položek společnost vydělala 1,15 USD na akcii.
Čisté tržby klesly o 3% na 1,6 miliardy dolarů. Celosvětové tržby společnosti Yum Brands ve stejných prodejnách se ve čtvrtletí rovněž snížily o 3% a zaostaly tak za odhady StreetAccount, které předpokládaly růst tržeb ve stejných prodejnách o 0,2%.

Ze tří největších značek společnosti Yum vykázala růst tržeb ve stejném obchodě pouze značka Taco Bell. V tomto řetězci inspirovaném mexickou kuchyní vzrostly tržby během čtvrtletí o 1%. Americké pobočky společnosti Taco Bell vykázaly 2% růst tržeb ve stejném obchodě, zatímco její mezinárodní aktivity zaznamenaly 2% pokles. Vedení společnosti uvedlo, že řetězec měl silnější začátek druhého čtvrtletí.
Tržby společnosti KFC ve stejných prodejnách klesly ve čtvrtletí o 2%. K většímu poklesu došlo v USA, kde se snížily o 7%. Mezinárodní divize kuřecího řetězce však zaznamenala pokles tržeb ve stejných prodejnách pouze o 2% díky růstu v Číně, která je jejím největším trhem. Před rokem čtvrtletní tržby KFC ve stejných prodejnách vzrostly o 9%.
Pizza Hut vykázala pokles tržeb ve stejných prodejnách o 7%, protože poptávka zaostávala jak na domácím trhu, tak v mezinárodním měřítku. Restaurace tohoto pizza řetězce v USA vykázaly pokles o 6 %, zatímco jeho mezinárodní divize zaznamenala 8% pokles. Řetězec čelil náročnému srovnání s předchozím rokem, kdy Pizza Hut vykázala 7% růst tržeb ve stejných prodejnách, k čemuž přispěly nové pizzy Melts.

Obecně lze říci, že mezinárodní podnikání společnosti Yum se potýkalo s problémy, které společnost částečně přičítá svým restauracím na Blízkém východě. Není jasné, zda tento zásah pochází z bojkotů souvisejících s válkou v Gaze, které postihly jiné řetězce, nebo z jiných poruch.
„Ačkoli dopady blízkovýchodního konfliktu byly rozptýlené a těžko měřitelné, na nejvíce zasažených trzích jsme začali pozorovat zlepšení,“ řekl generální ředitel společnosti Yum David Gibbs analytikům na konferenčním hovoru společnosti.
Digitální podnikání společnosti Yum bylo v tomto čtvrtletí jedním z mála světlých bodů. Společnost uvedla, že její digitální tržby poprvé tvořily více než 50% tržeb.
Ve druhém čtvrtletí plánuje Yum rozšířit pilotní projekt umělé inteligence, která přijímá objednávky v drive-thru. Původní test proběhl v pěti provozovnách Taco Bell v Kalifornii; brzy tuto technologii vyzkouší 35 restaurací.
Globální působnost společnosti Yum vzrostla ve čtvrtletí o 6% díky 808 nově otevřeným restauracím.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg