„Ceny v celém odvětví vzrostly a zároveň jsme také měli rekordní rok prodejů… rozhodně to není překážkou,“ řekl Ewen McDonald, hlavní zákaznický ředitel společnosti pro civilní letectví v úvodu singapurské Airshow.
Britský Rolls-Royce v listopadu uvedl, že zvýšením výkonu proudových motorů a snížením nákladů během pěti let zčtyřnásobí zisk.
Největším tahounem zisku by byla skoková změna marží v odvětví motorů, které pohání téměř polovinu letadel na dlouhé vzdálenosti, včetně všech Airbusů (AIR.PA) a některé modely Boeing (BA.N) 787.
Jednalo se o 12% zvýšení ceny údržby motoru.
Dlouholetý zákazník Thai Airways si tento měsíc vybral konkurenta GE (GE.N) pro poskytování motorů pro 80 nových Boeingů 787. Uvedly to nejmenované zdroje seznámené se situací.
„Thajsko je pro Rolls Royce velkým zákazníkem,“ řekl McDonald. „Něco vyhraješ, něco prohraješ.“
Rolls v listopadu kritizoval prezident Emirates Airlines Tim Clark kvůli odolnosti motoru XWB-97 v horkých a prašných podmínkách s tím, že se musí zlepšit, než Emirates koupí Airbus A350-1000.
Rolls Royce loni uvedl, že investuje více než 1 miliardu liber (1,26 miliardy dolarů) do vylepšení svých čtyř typů motorů Trent.
McDonald řekl, že do roku 2028 se doba, po kterou může XWB-97 zůstat v letadle před generální opravou v nejdrsnějších podmínkách jako jsou horké a písečné podmínky základny Emirates v Dubaji skoro zdvojnásobí.
Za normálních provozních podmínek se doba před generální opravou prodlouží o 50%.
Globální poptávka po letecké dopravě vedla v roce 2019 k téměř úplnému zotavení na úroveň před pandemií, ale toto odvětví se potýká s vážným nedostatkem dílů, pracovních sil a nových letadel.
„Omezením v tuto chvíli je, stavíme tolik letadel kolik jenom lze postavit,“ řekl McDonald. „Lidé objednávají dál a dál, protože se obávají, že nebudou moci získat žádné nové letadlo, které by podpořilo jejich růst.“
Rolls-Royce v posledních měsících začal říkat, že se potenciálně vrátí k výrobě motorů pro letadla s jednou uličkou, která jsou v současnosti rozdělena mezi Pratt & Witney společnosti RTX a CFM International, společný podnik Safran a GE.
„Budeme mít zájem o příležitosti skrz úzkotrupá letadla,“ řekl McDonald, ale společnost čeká, co budou stavitelé letadel potřebovat pro budoucí návrhy.
Zdroj: Reuters
Zdroj úvodní fotografie: dubizzle.com