Bloomberg

Společnost Yum Brands hlásí smíšené výsledky

Společnost Yum Brands v úterý vykázala smíšené výsledky za čtvrtletí, protože Pizza Hut i KFC vykázaly pokles tržeb ve stejných prodejnách.

„Dopady konfliktu na Blízkém východě a spotřebitelé, kteří si více uvědomují své náklady, se projevily na tržbách ve stejných prodejnách,“ řekl generální ředitel společnosti Yum David Gibbs analytikům na konferenčním hovoru společnosti.

Dodal, že v USA se vývoj tržeb ve srovnání s předchozím čtvrtletím zlepšil díky hodnotným jídlům, jako je Pizza Hut’s Deal Lovers za 7 USD.

Zde jsou údaje společnosti ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:

  • Zisk na akcii: USD oproti očekávaným 1,33 USD.
  • Tržby: 1,76 miliardy USD oproti očekávaným 1,8 miliardy USD.

Společnost Yum vykázala ve druhém čtvrtletí čistý zisk ve výši 367 milionů USD, tj. 1,28 USD na akcii, což je méně než 418 milionů USD, tj. 1,46 USD na akcii, o rok dříve.

Bez započtení položek společnost vydělala 1,35 USD na akcii.

Čisté tržby vzrostly o 4% na 1,76 miliardy USD, k čemuž přispělo otevření nových restaurací. Tržby společnosti Yum ve stejných prodejnách ve čtvrtletí klesly o 1%, protože Pizza Hut i KFC vykázaly pokles tržeb ve stejných prodejnách o 3%.

Zdroj: Bloomberg

Restaurace KFC v USA se nadále potýkaly s problémy, když se jejich domácí tržby ve stejných prodejnách snížily o 5%. A přestože se tržby tohoto kuřecího řetězce v tomto čtvrtletí zvýšily v Číně, která je jeho největším trhem, celkové mezinárodní tržby společnosti KFC ve stejných prodejnách klesly o 3%.

Tržby společnosti Pizza Hut ve stejných prodejnách v USA klesly o 1%, zatímco její mezinárodní tržby ve stejných prodejnách se snížily o 4%.

Taco Bell, klenot portfolia společnosti Yum, zaznamenal ve čtvrtletí nárůst tržeb ve stejných prodejnách o 5%. Působnost řetězce je z velké části soustředěna v USA, kde mu jeho pověst cenově výhodného podniku pomohla přečkat pokles spotřebitelských výdajů. Podle Gibbse tržby společnosti Taco Bell ve stejných prodejnách rostly ve všech příjmových skupinách.

Ve středu společnost Yum oznámila, že do konce roku plánuje rozšířit zavádění umělé inteligence v drive-thru uličkách Taco Bell na stovky svých restaurací v USA.

Podle finančního ředitele Chrise Turnera je dočasně uzavřeno zhruba 200 restaurací Yum na Středním východě, v Malajsii a Indonésii. Některé z těchto provozoven mohou být znovu otevřeny již koncem tohoto měsíce, ale připustil riziko, že některé z nich mohou být uzavřeny trvale, pokud se konflikt zhorší.

Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn